Gå til innhold

"Ikke glem å puste!"


Gamla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden du ikke glemmer å puste, men at det er mer "automatisk", så er det godt du nå har kontakt med lege. Og kanskje er det mer psykosomatisk enn du tror. Lykke til videre! Kan ikke være særlig behagelig.

Det er garantert ikke noe fysisk som er feil nei, men jeg må liksom bare restarte! Lære meg å puste skikkelig, øve på det liksom. Psykosomatisk er det ikke akkurat, det er ikke noe annet som manifesterer seg, men jeg glemmer å puste når jeg surrer med andre ting, og så legger jeg merke til det, og da slutter det aldri:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert ikke noe fysisk som er feil nei, men jeg må liksom bare restarte! Lære meg å puste skikkelig, øve på det liksom. Psykosomatisk er det ikke akkurat, det er ikke noe annet som manifesterer seg, men jeg glemmer å puste når jeg surrer med andre ting, og så legger jeg merke til det, og da slutter det aldri:p

Men hvordan skal du da klare å huske et "pusteopplegg" om du ikke mestrer vanlig pusting in the first place? At man er for opptatt til diverse menneskelige ting som f.eks spise er vanlig, men for opptatt til å oppta oksygen er ganske nytt for min del. o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sånn derre rhinoskopfaenskap trøkka ned for noen uker siden, husker ikke helt hva legen sa om nesa, men jeg kunne bare ta nasonex, noe jeg ikke vet om jeg vil ha.. Fra før av vet jeg at at neseskilleveggen er skjev, jeg har operert nesemuslingene, og etter det har jeg slitt med slimhinnene til tider.

Nå skal det sies at jeg , den siste uka, har lurt på om det er no pollen som svirrer rundt og terger meg...:dry:

Men! Når jeg glemmer å puste, gjesper jeg, og når jeg gjesper renner øyne og nese på meg:p

Jeg er kronisk tett i nesen, tidligere avhengig av nasonex og har skjev nesevegg. Dette hjalp meg utrolig mye.

Til dere med astma eller som kjenner noen med astma. | Side 2 | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du nevner dette.. Det er svært utbredt på trening at folk ikke er bevisste på å bruke pusten.. Det er noe av det jeg bevisst maser på PT-kunder på... De aller fleste glemmer å puste fordi de er så opptatt med å huske på andre ting... (jeg ser at du har en litt større utfordring enn dette, men det er sikkert noe du klarer å få orden på.. Vil tippe du kanskje vil ha godt av et slikt avslappnings/ypgakurs... Hvis ikke kan du feks teste mental trening minnebrikken til Olympiatoppen..

Memorystick "Mental fokus" kan nå kjøpes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint at du nevner dette.. Det er svært utbredt på trening at folk ikke er bevisste på å bruke pusten.. Det er noe av det jeg bevisst maser på PT-kunder på... De aller fleste glemmer å puste fordi de er så opptatt med å huske på andre ting... (jeg ser at du har en litt større utfordring enn dette, men det er sikkert noe du klarer å få orden på.. Vil tippe du kanskje vil ha godt av et slikt avslappnings/ypgakurs... Hvis ikke kan du feks teste mental trening minnebrikken til Olympiatoppen..

Memorystick "Mental fokus" kan nå kjøpes

Som du sier, så kan folk flest glemme å puste fordi de er opptatt med andre ting, og jeg er opptatt med 147 ting på samme tia, med adhd'en:P (ikke alltid medisinering og treningstider er samkjørt:P)

Så virkelig ikke dum ut den dingsen der!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, så kan folk flest glemme å puste fordi de er opptatt med andre ting, og jeg er opptatt med 147 ting på samme tia, med adhd'en:p (ikke alltid medisinering og treningstider er samkjørt:p)

Så virkelig ikke dum ut den dingsen der!:)

Det kan jeg har forståelse for.. Nå må jeg bare være helt ærlig med deg. Jeg har ikke prøvd den minnebrikken selv. Jeg har bestemt meg for å få tak i den å prøve. Kommer nok også til å skrive litt om den når jeg har kommet gjennom hele brikken.

Men jeg går ut ifra at det er kvalitetsmateriale, og at den er verdt en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg har forståelse for.. Nå må jeg bare være helt ærlig med deg. Jeg har ikke prøvd den minnebrikken selv. Jeg har bestemt meg for å få tak i den å prøve. Kommer nok også til å skrive litt om den når jeg har kommet gjennom hele brikken.

Men jeg går ut ifra at det er kvalitetsmateriale, og at den er verdt en titt!

Kanskje jeg kan vente til du har prøvd den?:whistle: hehe Få en liten anmeldelse fra deg når den er testa!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å puste med diafragmaet?

Eg startar dagen med 10-15 min med djup, full pusting med diafragmaet.

Utover dagen tek eg eit fullt, djupt innpust/utpust ca 2-3 gonger i minuttet.

Kanskje det kan hjelpe deg? :)

Så ikke meldingen din før nå!:eek: Har prøvd meg frem selv, men må nok ha hjelp fra noen som virkelig kan det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan vente til du har prøvd den?:whistle: hehe Få en liten anmeldelse fra deg når den er testa!:D

Greit for meg... Evt så kan du også prøve den, så kan vi utveksle meninger... Interessant å høre hvordan den fungerer for deg.. Spesielt med din bakrgrunn :) Jeg har ikke ADHD, men har mange gode venner med det + at jeg har jobbet mye med ungdom med diagnoser hvor ADHD også er svært utbredt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal du da klare å huske et "pusteopplegg" om du ikke mestrer vanlig pusting in the first place? At man er for opptatt til diverse menneskelige ting som f.eks spise er vanlig, men for opptatt til å oppta oksygen er ganske nytt for min del. o_O

Det kalles adhd og generell hverdag. Folk med adhd kan også lære, men det må være et solid opplegg, og lett å faktisk fullføre! Jeg hadde mange latterlig dårlige karakterer på ungdomsskolen, men jeg strålte i Kristendom, av alle fag!o_O Jeg husker fremdeles hva jeg lærte på kjøreskolen når jeg var 16.. Noen kan lære, noen kan lære bort. Sett dem sammen, og under kan oppstå!

Jeg mestrer vanlig pusting, og hadde jeg ikke gjort det, så hadde jeg ikke sitti her og spamma fitnessbloggen hver dag. Jeg hadde da vært 6 fot under....

Jeg har forklart problemene nok i alle svarene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for meg... Evt så kan du også prøve den, så kan vi utveksle meninger... Interessant å høre hvordan den fungerer for deg.. Spesielt med din bakrgrunn :) Jeg har ikke ADHD, men har mange gode venner med det + at jeg har jobbet mye med ungdom med diagnoser hvor ADHD også er svært utbredt..

Venter i spenning!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...