Citius Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Sliter med progresjonen i benkpress ? Prøvd periodisering og endret vekter,sett og reps! What to do? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanthomas Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 "Knebøy,Markløft,Pullups,Foroverbøyd Roing,Benkpress,Dips,Planke!" Hvis målet er å prioritere brystkassa litt fremover, ville jeg lagt benkpress inn tidligere i økten (første øvelse). Du kjører såpass mye basis/tunge øvelser at det kan være en liten fordel å trene benkpress tidligere i programmet. Tren benkpress: 2-3 oppvarmingssett, og 3-5 arbeidssett. Antall repetisjoner kan være mellom 5-8. Tren hardt nok i perioder, løft det du klarer. Legg inn en til øvelse 2 på bryst, her kan du jo variere (manualer skråbenk, skråbenk, kabel, peckdeck). antall rep her kan være mellom 7-12 og 3 sett. Nå i begynnelsen ville jeg kjørt benkpress/skråbenk og kabel eller peckdeck (kuttet ut dips). Så deretter begynt å variere litt. Vedrørende at du trener dips, legg på vekter (hvis behov) for å holde antall reps innen et "normalt" nivå (7-12). For min del blir det ofte mange sett når det kommer til basisøvelser, jeg ligger å ha noen ekstra oppvarmingssett for å bli varm og kjenne at kroppen fungerer før jeg begynner på tyngre arbeidssett. Eksempel på min brystøkt i går: 50kgx7 50kgx7 70kgx7 90kgx5 110kgx3 120kgx7 125kgx5 125kgx5 Deretter hantler skråbenk: 30kg x7 40kgx7 (ikke max) 40kgx7 (ikke max) ---- Lite innspill fra meg og hvordan jeg trener bryst... Så får du håpe at noen andre også svarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.