Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Knebøy,Markløft,Pullups,Foroverbøyd Roing,Benkpress,Dips,Planke!"

Hvis målet er å prioritere brystkassa litt fremover, ville jeg lagt benkpress inn tidligere i økten (første øvelse). Du kjører såpass mye basis/tunge øvelser at det kan være en liten fordel å trene benkpress tidligere i programmet.

Tren benkpress: 2-3 oppvarmingssett, og 3-5 arbeidssett. Antall repetisjoner kan være mellom 5-8. Tren hardt nok i perioder, løft det du klarer.

Legg inn en til øvelse 2 på bryst, her kan du jo variere (manualer skråbenk, skråbenk, kabel, peckdeck). antall rep her kan være mellom 7-12 og 3 sett.

Nå i begynnelsen ville jeg kjørt benkpress/skråbenk og kabel eller peckdeck (kuttet ut dips). Så deretter begynt å variere litt.

Vedrørende at du trener dips, legg på vekter (hvis behov) for å holde antall reps innen et "normalt" nivå (7-12).

For min del blir det ofte mange sett når det kommer til basisøvelser, jeg ligger å ha noen ekstra oppvarmingssett for å bli varm og kjenne at kroppen fungerer før jeg begynner på tyngre arbeidssett.

Eksempel på min brystøkt i går:

50kgx7

50kgx7

70kgx7

90kgx5

110kgx3

120kgx7

125kgx5

125kgx5

Deretter hantler skråbenk:

30kg x7

40kgx7 (ikke max)

40kgx7 (ikke max)

----

Lite innspill fra meg og hvordan jeg trener bryst... Så får du håpe at noen andre også svarer.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1770-bygge-bryst/#findComment-53693
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...