Gå til innhold

Kan noen vurdere kostholdet mitt?


9fitness000

Anbefalte innlegg

Hei

Jente 20, 167 cm, 46 kg. Skal opp minst 8 kg. Helst muskler, trener 6-7 dager.

Frokost: 1 rundstykke og 1 knekkebrød med pålegg(som makrell, sild, egg, banan, cc) 1 eple, 1gl melk

MM: skyr med gryn + neve rosiner

MM: en kiwi

Lunsj: 2 ryvita m/pålegg + 1 boks tunfisk

Middag: laksefilet, grønnsaker og pasta

Kvelds: yoghurt naturel og axa frukt gryn, 2 frukter, neve nøtter, confecta 72% kakao

Hvor mange kcal er dette? nok til å bygge muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Hvis du skal opp i vekt ville jeg nok ikke tenkt så mye kcal. Jeg har selv vært 45 kg, 164 høy, og det skal MYE til før man legger på seg når man er nær undervektig in the first place. SPIS :D Det du har listet opp der er aaaltfor lite. DU sier du trener 6-7 dager, hva trener du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn ut BMRen din, altså hva kroppen og organene dine trenger hver dag for å fungere. Gå ALDI lavere enn BMR.

Hvis du skal opp i vekt og vil gjøre det ordentlig, ville jeg anbefale deg å starte med et ordentlig treningsprogram.

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen her står det utrolig mye nyttig :)

Matvareguiden. BMR kalkulator her kan du regne ut BMRen din.

Som nybegynner ville jeg startet med et fullkroppsprogram som du trener gjennom 3 ganger i uken. Siden du allerede har en såpass lav vekt ville jeg i utgangspunktet ikke drevet med mange timer med utholdenhetstrening, da du sannsynligvis kommer til å merke at du har vanskelig nok å gå opp i vekt som det er :)

Hva som er nok avhenger av flere ting. Av hvor hardt du trener når du trene, intensiteten med andre ord, hvor mye energi du har og hvordan du lever hverdagen ellers. Men spis; gode proteinkilder, legg deg på 2 g protein pr kilo kroppsvekt. Spis masse grønnsaker, det er jo anbefalt å skulle spise 750-800 g grønnsaker, bær og frukt HVER dag, og det er det bare en brøkdel av oss som får til. Og spis cars. Ikke vær som mange andre jenter, og som meg selv, tidligere, som er redd for karbo :) Poteter og ris er også gode kilder og får opp kaloriinntaket ditt i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at jeg trener 2400 kcal ved aktiv mosjon hver dag. Har ikke så mye peiling på kosthold, proteiner osv..vet liksom ikke hva jeg kan spise på hvert måltid..hva kan frokost, lunsj, kvelds være? jeg liker mange små måltider, istedet for store skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger strengt talt ikke å spise mange og små måltider hver dag, men hvis det er det du liker best, så selvfølgelig :)

Gode proteinkilder. cottage cheese, melk, kylling, kalkun, kjøttdeig, egg, ost, fisk, biff, svinekjøtt.. Ja, lista er lang :)

Fett får du av oljer, smør, avocado for eks, fet fisk.

Karbs: ris, poteter, fullkornspasta, youghurt, frukt, grønnsaker og bær. Brød er greit, bare pass på at det er grovt, knekkebrød er også greit, men det er ikke akkurat muskelmat :)

Hmm, det var det jeg kom på i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er er noe du bør ta opp med kvalifiserte og tråden stenges i henhold til punktet "hjelpe over internett"

Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Men når du får ting på stell så har du ALT for mye cardio på ALT for lite mat. Du må kutte de enorme mengdene cardio og økte matinntaket betraktelig, samt et vettig treningsprogram.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...