Gå til innhold

Hvor mye kcal på "spisedag"?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, nå skal jeg ha godtefri frem til jul så dette er ikke veldig relevant ennå.

Men er på vei ned i vekt og lurer på hvordan det blir når jeg begynner å innføre litt godis en dag i uken igjen. Ønsker selvfølgelig ikke å stoppe vektnedgangen eller i verste fall legge på meg igjen.

Er 1000 kcal for mye ektra en dag i uken ( dvs 100 gr mørk sjokolade + 100 gr nøtter) eller evt en boks Ben & Jerrys ? :wub:

Trener 4 - 5 dg pr uke og spiser bra i ukedagene...men har etterhvert lyst til å innføre en dag der jeg kan tillate meg litt ekstra.

Noen innspill?

Takk takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...
Lurer på det samme. Har vært på deff i 2 uker (ikke såå lenge) vært 100% strikt med maten, ligget på 1700kcal om dagen, trent 6dager, 8økter i uken på sirka 2timer +/-

De to siste dagene, innkludert i dag har jeg hatt ett heelt enormt sug etter noe ekstra, godteri, eller bare noe..

Har masse sukkerfritt godteri fra sverige, men usikke rpå hva dette gjør i kroppen egt.

Lurer på, har det noe for seg å unne seg noe ekstra, eller burde jeg bare knipe tenna sammen en ukes tid til?

Dersom du sliter etter kun 2uker er det kanskje på tide med en liten justering i dietten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke kritikk mot dietten din, den syntes jeg så veldig bra ut - det jeg mente var at om en får søtsug eller cravings etter så kort tid på diett så burde man kanskje justere.

Jeg forsto det slik at du hadde endel søtsug utifra det du skrev - men om jeg skal svare på spørsmålet ditt

"har det noe for seg å unne seg noe ekstra, eller burde jeg bare knipe tenna sammen?"

Knip tenna sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fighter: jeg mener at man kan ha 1 dag i uka hvor man kan unne seg litt ekstra. Jeg har det på lørdag, da har jeg et måltid hvor jeg spiser hva jeg vil, blir da ofte litt mer karb enn til vanlig og noe sjokolade på kvelden. Men den dagen begrenser jeg kcal inntaket tidligere på dagen slik at jeg ikke bruker opp det jeg har vært i minus hele uka... Jeg har tidligere prøvd med spisedager hvor jeg liksom skulle spise akkurat hva jeg ville hele dagen, men det gikk ikke for meg, da spiste jeg opp alle "minus kcal" fra uka, pluss litt til ;-) men det er sinnsykt mye sunne søtsaker man kan lage seg da, d har reddet meg mange ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...