Gå til innhold

Hvor mye styrketrening ved siden av Crossfit?


martemor

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å øke treningsintensitet ved å supplere med styrketrening ved siden Crossfitten. Til nå trener jeg Crossfit 5-6 ganger i uken og jeg merker at kroppen klarer enda mer. Har trent fast styrke i 2 år ca så savner denne biten. Men hvor mange dager bør jeg begynne med? Hadde 2 dager med fullkropp holdt? Hvor jeg da kjører mye baseøvelsene og kroppsvektøvelser, samt litt annet? Blir fort lei program , kunne jeg da hatt forskjellige øvelser på de 2 dagene? Ellr burde jeg kjørt over flere dager? Vil ikke kjøre kroppen for hardt, men vil bli sterkere i selve styrkedelen ved baseøvelser og kroppsvektøvelser. Burde jeg kjøre øvelser som en sirkeltrening? Alle tips tas i mot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan svært lite om crossfit og skal dermed ikke si for mye her, men jeg vil nå likevel påpeke at dersom du trener crossfit 5-6 ganger i uken og ønsker å trene tung styrke i tillegg bør du vurdere å redusere antall crossfitøkter. Hvis du ikke ønsker å kjøre kroppen for hardt, som du selv skriver, er ikke 6 harde økter + + i uka spesielt gunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Syns selv det er veldig vanskelig å følge ett crossfitprogram så mange dager i uken, og trene ekstra styrke for å bli sterk i baseøvelser itilleg.. Mest fordi dem som programerer treningene på crossfit oftest programerer inn den styrketreningen di mener du trenger å trenei øktene.. Og av min erfering, så blir det bare rot av å blande egen programmert styrketrening, med ett crossfit program. Jeg sier ikke det er umulig å legge inn egen trening innimellom, men da bør du nesten vite alle wod ene du skal på den uken, for å se hvor det passer å legge inn litt mer styrke.. Den beste kombinasjoenen er nokk om man programmerer alt sammen selv, men det gidder di ferreste, da det er litt vel mye arbeid, og kjipt å ikke kunne delta på øktene å være sosial med di andre på di oppsatte wodene. Just my 2cents :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...