Gå til innhold

Hvor mye styrketrening ved siden av Crossfit?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å øke treningsintensitet ved å supplere med styrketrening ved siden Crossfitten. Til nå trener jeg Crossfit 5-6 ganger i uken og jeg merker at kroppen klarer enda mer. Har trent fast styrke i 2 år ca så savner denne biten. Men hvor mange dager bør jeg begynne med? Hadde 2 dager med fullkropp holdt? Hvor jeg da kjører mye baseøvelsene og kroppsvektøvelser, samt litt annet? Blir fort lei program , kunne jeg da hatt forskjellige øvelser på de 2 dagene? Ellr burde jeg kjørt over flere dager? Vil ikke kjøre kroppen for hardt, men vil bli sterkere i selve styrkedelen ved baseøvelser og kroppsvektøvelser. Burde jeg kjøre øvelser som en sirkeltrening? Alle tips tas i mot med stor takk :)

Fortsetter under...

Jeg kan svært lite om crossfit og skal dermed ikke si for mye her, men jeg vil nå likevel påpeke at dersom du trener crossfit 5-6 ganger i uken og ønsker å trene tung styrke i tillegg bør du vurdere å redusere antall crossfitøkter. Hvis du ikke ønsker å kjøre kroppen for hardt, som du selv skriver, er ikke 6 harde økter + + i uka spesielt gunstig.

• 2 år senere...

Syns selv det er veldig vanskelig å følge ett crossfitprogram så mange dager i uken, og trene ekstra styrke for å bli sterk i baseøvelser itilleg.. Mest fordi dem som programerer treningene på crossfit oftest programerer inn den styrketreningen di mener du trenger å trenei øktene.. Og av min erfering, så blir det bare rot av å blande egen programmert styrketrening, med ett crossfit program. Jeg sier ikke det er umulig å legge inn egen trening innimellom, men da bør du nesten vite alle wod ene du skal på den uken, for å se hvor det passer å legge inn litt mer styrke.. Den beste kombinasjoenen er nokk om man programmerer alt sammen selv, men det gidder di ferreste, da det er litt vel mye arbeid, og kjipt å ikke kunne delta på øktene å være sosial med di andre på di oppsatte wodene. Just my 2cents :)

• 2 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...