Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det og brysryggen. Prøv torakal ekstensjon.

I tillegg kan du tøye og utføre egenmassasje på muskulatur rundt skulderbladet. En vond muskel føre til en annen.

Var nettopp en slik tråd til her inne. Bla tilbake 1 liten uke så finner du den nok.

Tok det første rådet først, og kjørte Martin Norums Thorax ekstensjon. Aaiiiiihhh. Stiiiiiiv......Baksiden var hard. Veldig hard.

Den første øvelsen i denne videoen er fin

Takk for tipset. Jeg har startet med denne nå, men det gjør veldig vondt et sted inne i skulderen. På midt/framsiden, ikke bak...Tror kanskje jeg sliter med stram pec minor.

Prøv å strekke ut Lats, Triceps, Brystmuskler, øvre ryggparti osv. Har akkurat samme problemet. Men problemene er individuelle. Tror mobiliteten i hofter osv også kan være avgjørende.

En naprapat, fysioterapeut eller manuellterapeut kan finne ut hvor problemet ligger.

Det finnes også øvelser som styrker bakside skuldre og strammer ting på plass. Det er tidkrevende.

Det finnes masse gode råd på nettet.

Annonse

Prøv å strekke ut Lats, Triceps, Brystmuskler, øvre ryggparti osv. Har akkurat samme problemet. Men problemene er individuelle. Tror mobiliteten i hofter osv også kan være avgjørende.

En naprapat, fysioterapeut eller manuellterapeut kan finne ut hvor problemet ligger.

Det finnes også øvelser som styrker bakside skuldre og strammer ting på plass. Det er tidkrevende.

Det finnes masse gode råd på nettet.

Jeg har brukt de to siste dagene på å sjekke mobiliteten min, og det er virkelig skremmende. Hoftepartiet er stivt. Latsen er stiv. Brystet ...ohhh. Øvre ryggparti, hamstring, gluteus....det er triste saker. Ifjor trente jeg litt karate, og kunne etter tre mnd nesten legge handa flatt på golvet med strake ben. Nå når jeg ikke ned med fingertuppene engang. Det har skjedd etter at jeg begynte å kjøre strake mark. Musklene har vokst raskt på baksiden av låra, og det er nok en årsak der. Men jeg innser nå at jeg må starte pr omgående med mobilitstrening og bevegeligthetstrening. Det blir mye dynamisk oppvarming også. Kjørte dynamisk oppvarming før knebøy igår, pga buttwink, og det hjalp mye, også på styrken. Har ikke råd til naprapat på ei stund nå, har en del nye innkjøp som skal betales for først, men det bør nok inn i programmet til høsten av. Har også peilet inn en dritgod terapeut i Oslo, men han er svindyr. Får håpe jeg innen sommeren har fått en god del bedre mobilitet. Sånt tar jo tid, men det man legger energi i, får man betalt for :)

Takk for innspillene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...