Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har oppdaget at en av grunnene til at jeg sliter med tyngre dype knebøy er fordi jeg har altfor dårlig ankelmobilitet i høyrefot, samt at leggmuskultaturen er stram og underutviklet. Det er verdt å merke seg at jeg har ett medfødt "handikap" som har skapt dette over de siste 27 årene.Ingenting som plager meg i dagliglivet, men som blir pinlig åpenbart når perfeksjonisten og streberen meg skal perfeksjonere tunge knebøy.

I am at bay here. Kan jeg tøye opp denne muskulaturen i leggen, og i så tilfelle hvordan? Og hva skal jeg gjøre for å utvikle muskulaturen og gi meg bedre mobilitet i høyrebein?

Fortsetter under...

Øvelse fra 0.14 er i hvertfall for ankelmobilitet.

Prøv også følgende test:

Sett deg ned på knærne. Har du stiv ankel vil du ikke klare å sette deg helt ned, da kan du sitte så langt ned du klarer i ca. 1 minutt som tøying.

Legg tøyes vel ved at du har strakt ben mot en stol eller ribbevegg, og tar deg selv på foten.

Kan ikke sitte på "huk" uten at foten løfter seg opp ved hælen. Greier stort sett å kontrollere dette ved dype knebøy når jeg bruker vektløftersko eller har vektskiver under hælene, men vekta må ikke være mer enn 5 kg på stanga før at foten ikke greier å ta mot. Vi snakker da her om ass to gras knebøy, parallelle knebøy går greit med vekt på.

Den ankelmobilitetsøvelsen er en del av grunnen til at jeg har funnet ut hvor problemene ligger. Har vesentlig mobilitetsproblemer i høyrefot.

• 7 måneder senere...

JEg har nøyaktig samme problem. har slitt med dette lenge, og med å drive med crossfit, har ikke gjort det bedre. Jeg er veldig myk mange plasser, og sammen med kiropraktoren min har jeg endelig funnet ut hvor problemet ligger. hypermobile ledd, i knær og ankel på oversiden, så kun tøying som funker.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...