Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Hei :) Jeg er 41 og startet med jevnlig styrketrening i januar. Da klarte jeg bl.a. ikke å rikke meg ifht å klare pullups. Nå klarer jeg tre, og er veeeeldig stolt. Er ingen treningssenter her jeg bor nå, men jeg leier styrketreningsrom i idrettshall 2 g/uka (resten trener jeg hjemme). Ikke så mange apparater der, men jeg foretrekker "frivekter" (eller hva det heter). Sett deg opp et program som du følger og skriv opp antall repetisjoner og hvilken vekt du tar. Jeg skriver opp alt hver gang jeg trener. Jeg skrur musikken på full styrke og har stort pågangsmot :) så har økt antall kilo på vektene stort sett hver uke. Ingen venninner får være med lengre, de skal bare skravle og det blir lett til at øvelsene gjøres "halvgjort". Stå på, er aldri for seint å starte styrketrening. Jeg ble inspirert av ei dame på 75 år jeg leste om i et blad. Har ikke sålangt tenkt å bli en "fitnesser", men jeg vil bli fit :) Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17466-pull-upschins/#findComment-690820
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker gummibånd (kjøpt selv, mulig noen treningssenter har gummibånd)

Gummibåndet knyter du bare fast i for eksempel smithmaskinen, slik:

gummi.jpg?w=518

Deretter trer du ene foten inn i strikken. Enten slik:

images?q=tbn:ANd9GcTjqsepwcw3ifbAJxgLuxxWYKsou4smXvF7PqUfCzAUqMameOYJ

Eller slik:

images?q=tbn:ANd9GcRA4CcN4AxZdSbB_kR20kven24sT2-j0Ulz6FU7T6QPjSg04vM2EA

Jeg klarer ca. 5-7 chins (forrige gang jeg testet, lå jeg på 5 rep, men tror det er høyere nå) med egen kroppsvekt, etter å ha trent chins i ca 10 uker.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17466-pull-upschins/#findComment-690870
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Hei :) Jeg er 41 og startet med jevnlig styrketrening i januar. Da klarte jeg bl.a. ikke å rikke meg ifht å klare pullups. Nå klarer jeg tre, og er veeeeldig stolt. Er ingen treningssenter her jeg bor nå, men jeg leier styrketreningsrom i idrettshall 2 g/uka (resten trener jeg hjemme). Ikke så mange apparater der, men jeg foretrekker "frivekter" (eller hva det heter). Sett deg opp et program som du følger og skriv opp antall repetisjoner og hvilken vekt du tar. Jeg skriver opp alt hver gang jeg trener. Jeg skrur musikken på full styrke og har stort pågangsmot :) så har økt antall kilo på vektene stort sett hver uke. Ingen venninner får være med lengre, de skal bare skravle og det blir lett til at øvelsene gjøres "halvgjort". Stå på, er aldri for seint å starte styrketrening. Jeg ble inspirert av ei dame på 75 år jeg leste om i et blad. Har ikke sålangt tenkt å bli en "fitnesser", men jeg vil bli fit :) Lykke til!

Takk for hyggelig svar :)

Jeg har drevet med div trening hele livet, men mest kondistrening har det blitt. Trente med vekter for ca 20 år siden.

Startet opp for fullt med styrketrening rett etter jul. Digger det!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17466-pull-upschins/#findComment-709025
Del på andre sider

Jeg bruker gummibånd (kjøpt selv, mulig noen treningssenter har gummibånd)

Gummibåndet knyter du bare fast i for eksempel smithmaskinen, slik:

gummi.jpg?w=518

Deretter trer du ene foten inn i strikken. Enten slik:

images?q=tbn:ANd9GcTjqsepwcw3ifbAJxgLuxxWYKsou4smXvF7PqUfCzAUqMameOYJ

Eller slik:

images?q=tbn:ANd9GcRA4CcN4AxZdSbB_kR20kven24sT2-j0Ulz6FU7T6QPjSg04vM2EA

Jeg klarer ca. 5-7 chins (forrige gang jeg testet, lå jeg på 5 rep, men tror det er høyere nå) med egen kroppsvekt, etter å ha trent chins i ca 10 uker.

Takk for tipset! :) Dette skal jeg prøve!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17466-pull-upschins/#findComment-709026
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...