Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg benkpresser. Nå og da. Aldri særlig ivrig. Jeg gjør det fordi det MÅ du gjøre om du skal trene brystet skikkelig. Men jeg har lange armer, er ikke sterk og synes benk er drepende KJEDELIG. Hantelpress i skråbenk derimot er skikkelig morro. Skrå og skrå..maks 25 grader, som jeg lærte når jeg var ung for 27 år siden av - jepp, Uffe Larsson. Da ser jeg økning hver uke. Fra å trene med 18 kg i august til 26 kg nå. Finner på alle mulige unnskyldninger for å slippe å gjøre "pliktbenken". Alt fra flis i tommelen til vondt i akkurat det punktet som gjør at jeg må ha skråbenk osv osv. Hantelpress på flatbenk er bedre, det kan til tider være morro det også. Og der ser jeg økning. Og jeg lurer, og sammenfatter det jeg har lært gjennom årene, alle de tusen artikler, studier og timer jeg har vært gjennom....er det nødvendig å gjøre benkpress på tradisjonell måte, med stang på flat benk? Svaret er NEI. Jeg får et større utbytte av å gjøre det på MIN måte, på den måten JEG synes er morsomt. Lets face it. Alt som stinker av plikt, enten det er oppvask, sex eller trening...det er lite motiverende. For min del funker hantler bedre, det er mer funksjonelt, det minsker derved skaderisikoen, og skråbenkpress med hantler ER en like god basisøvelse som med stang.

Noen som er av annen oppfatning?

Fortsetter under...

Nøyaktig samme med meg, kjører somregel skråbenk med hantler istedet for benk, kjører jeg benk gjør jeg det etter denne øvelsen bare for å kjøre litt mer utmattelse, men ikke noe maks løft og sånt piss. Benk = zZzzZ

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...