lusa_på_gangen Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hei Vektnedgang har vært et laaangvarig prosjekt for min del. Har gjennom hele min oppvekst slitt med vekta, og sommeren 2009 (var da 26 år) var jeg på mitt aller tyngste, nesten 200 kg. Da startet mitt lille "få ut fingeren og gjør noe"-prosjekt. Kostholdsendringer ble gjennomført, og trening har preget nær sagt hver eneste dager siden. Vekta viser nå 105 kg, og det virker som den har lyst til å bli der. Har stått bom stille der det siste året Jeg føler meg i kjempeform, og har fått betydelig muskelmasse, i all hovedsak på lår og legger etter veldig mange turer med gåing i fjellet, sykling, langrenn osv. Har ingen problemer med å løpe på tredemølla i en time, eller tilsvarende trening. Problemet mitt har vært å ta det siste skrittet og bevege meg ned under 100 kg. Det siste året har vært knalltøft, med blant annet mye jobbing, alvorlig sykdom og dødsfall i nærmeste familie, og jula som nå er tilbakelagt var et eneste langt måltid som varte fra juleferien startet, til den sluttet. Jeg har som sagt gått ned veldig mange kg, og sitter derfor igjen med et betydelig hudoverskudd som må fjernes kirurgisk. Problemet er at jeg ikke får gjennomgå disse operasjonene før jeg har gått ned ytterligere 10 (helst 15) kg. Og det er der jeg sliter. Det siste året har som sagt vært veldig tungt, og jeg kjenner meg helt tappet for motivasjon til å gå igang med dette, og klarer ikke være konsekvent med maten jeg putter i meg. Har rett og slett gått meg ned i en blindgate når det gjelder kosthold. Skriver dette fordi jeg håper noen kanskje har noen tips til hvordan jeg skal klare å komme ovenpå igjen. Jeg er også ikke helt sikker på hvordan jeg skal gå frem med trening. Da jeg for alvor begynte å gå ned i vekt gikk jeg VELDIG mye tur i over alt, og kunne være ute i 2-3 timer hver dag, og i helgene opp til det dobbelte. Dette har jeg ikke tid til lenger. Jeg går nå på treningsstudio der jeg både trener styrke (stort sett overkropp da jeg har fått beskjed om at jeg bør øke muskelmassen der i forbindelse med operasjonene som jeg nevnte over) og kardio. Prøver å trene 5 dager i uken, og dette får jeg som regel til. Har blitt veldig begeistret for spinning som treningsform, og trener dette 3 ganger i uken (intervalløkter). Dette har jeg alle intensjoner om å fortsette med Så, noen andre som er i lignende situasjon når det kommer til motivasjon? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17436-hjelp-til-litt-motivasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hvis du titter gjennom endel tråder her, er jeg sikker på at det er mange som har inspirerende historier her allerede Men herregud, DU HAR JO GÅTT NED NESTEN EN HEL DEG SELV :D :D Om ikke det er nok motivasjon så vet ikke jeg :D Dyyypt imponert, og bøyer meg i støvet Tenk på hvor langt du har kommet, 10-15 er ingenting for deg tydligvis Men det er som du sier at det sier stopp noen ganger.. Kroppen er ikke laget for at den skal gå ned kilo heeeele tiden, den trenger pause noen ganger den også. Du sier ikke noe om høyde? Når det kommer til kosthold er det store psykologiske faktorer som har spilt inn i livet ditt det siste året. Det er helt normalt at vekten din har stått stille, hormonene dine har helt sikkert løpt hver sin vei hele tiden og du har nok stresset endel. Trøst deg med at det er normalt, og at det går an å gjøre en forandring Ikke minst, tenk på alle fordelene med å beholde den livsstilen du gjerne vil Tenk på fremtiden, på energien du allerede har som blir bedre og bedre, formen som blir bedre, du sover bedre, du får bedre helse, det blir mindre press på kroppen din, du får bedre treninger, du får bedre selvtillit, bedre selvfølelse.. I could go on and on forever.. Fortsett med det du gjør, stress ned, ta livet litt mer med ro og tenk på livsstilen du skal opprettholde hele livet Forresten så har du kommet til riktig sted, FB kan svare deg og veilede deg til pretty much hvor du vil Bare å ta kontakt om det er motivasjon det står på, det er vel et av mine minste problemer om dagen Aleksander93 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17436-hjelp-til-litt-motivasjon/#findComment-664501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Dette er ett klassisk eksempel på at du er dritalei og ikke orker å tenke kosthold og trening, og helst vil slippe å gjøre en dritt, den eneste grunnen til at du spiser greit og trener er fordi du føler du "må", har jeg rett? Been there, done that. I dette tilfellet har jeg ett råd, og det virker, men du må gjøre det og du må stole på at det er riktig + at du må være ærlig om du ikke gjør som ting blir sagt en gang. Skaff deg en coach! Ting blir med ett mye lettere når du legger ansvaret for kostholdet og treningen din i noen andres hender, og at du slipper å gjøre noe annet enn å faktisk utføre det som blir sagt og skrevet. Ekstra boost er det når vekta rikker seg etter langt tids leie på samme vekt. IKKE bruk en random coach med ett random oppsett. Bruk en dedikert coach. En som lytter til deg istede for å se på deg og setter opp 300 gram kylling og en halv avocado + havregrøt og eple. Anbefaling 1: Børge Fagerli. Det virker for mange som om han kun trener fitnessjenter og slikt, men han tar vanlige folk i gata også. Det han sier er 210 % rett for deg og resultatene vil komme og det kjapt, problemet er at han er dyr. Videre kan du prøve på Gunnar Strand Jackobsen, Alexandre Öqvist, Isabella Marthinsen, Asle Bøe (om han tar coachoppdrag da, skader ikke å spørre, kan bare få ja eller nei), Espen Arntzen, Tomas Fjeldberg, Marte Eriksson og Martin Norum, bare for å nevne noen. MartinK 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17436-hjelp-til-litt-motivasjon/#findComment-664564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.