Gå til innhold

Hoven rundt nedre biceps-feste...


KristineH

Anbefalte innlegg

Jeg tok en del pullups på torsdag (med en pt, må jeg si...) - 5*3 med assist (eller 5*4?), samt 3*negativer i 30 s, og sittende roing.

Var utrolig støl i går, er enda mer støl i dag, sliter med å rette ut armene og har nå blitt veldig hoven rett over albuen og i nedre del av biceps og er veldig nummen. Har hatt antydning til feber og føler meg litt småslakk sånn ellers, allmenntilstanden er ikke 100%. Har massert muskelen en del i dag (både egenmassasje + at mannen har massert), er det bare massasjen som har gjort meg hoven?

Dette er litt skummelt - håper jeg ikke har fått crossift-sjuka eller noe sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok en del pullups på torsdag (med en pt, må jeg si...) - 5*3 med assist (eller 5*4?), samt 3*negativer i 30 s, og sittende roing.

Var utrolig støl i går, er enda mer støl i dag, sliter med å rette ut armene og har nå blitt veldig hoven rett over albuen og i nedre del av biceps og er veldig nummen. Har hatt antydning til feber og føler meg litt småslakk sånn ellers, allmenntilstanden er ikke 100%. Har massert muskelen en del i dag (både egenmassasje + at mannen har massert), er det bare massasjen som har gjort meg hoven?

Dette er litt skummelt - håper jeg ikke har fått crossift-sjuka eller noe sånn...

Mye skentrisk trening er jo kjent for å gi stølhet av en annen verden, og å ikke klare å rette ut armen er en klassiker. Hevelse i selve senevevet vil du ikke klare å se, og senefestet er fot langt inn i dypet til at vi kan se eller kjenne noe særlig. Hevelsen er mest sannsynlig bare stram muskulatur, til nød kan du ha utløst litt med tøyinga. Jeg ville gitt armen litt pause noen dager så går det høyst sannsynlig over av seg selv. Holder det mer enn en uke får vi begynne å vurdere alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting farlig, altså? Har vært støl av en annen verden ved tidligere anledninger også, men har aldri hatt denne hevelsen i biceps og omkringliggende områder. Er vel mest nummenheten som er skremmende, men det er kanskje normalt ved hevelser i bløtvev&muskler?

...og kan jeg ta en rolig langrennstur i morgen eller er det bare å la det fare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting farlig, altså? Har vært støl av en annen verden ved tidligere anledninger også, men har aldri hatt denne hevelsen i biceps og omkringliggende områder. Er vel mest nummenheten som er skremmende, men det er kanskje normalt ved hevelser i bløtvev&muskler?

...og kan jeg ta en rolig langrennstur i morgen eller er det bare å la det fare?

Lite trolig at det er farlig. Det meste som er skummelt ville du merka umiddelbart. Nummenhet bryr jeg meg ikke så mye om, det er kun når vi mistenker noe nevrologisk at vi ikke liker det, og det er det null sjanse for at det er her. Skitur er rimelig snilt mot bicepsen, så det skal han få lov til å bli med på :) Selvfølgelig, om det kjennes feil ut så snur du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...