Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare spørre om litt erfaringer fra folk her. Jeg la meg på et veldig lavt på kcal etter jul for å komme i gang med "deffen"(søker egentlig håk, men mer motivasjon mot sommeren enn etter).

Lå mellom 1400 - 1800 kcal, samtidig som jeg trente styrke å det endte med 3-4 kg ned på 2-3 uker.

Så fant jeg ut at jeg skulle komme igang med kardio igjen for å gjøre meg klar til noen løp som kommer utover våren, så jeg satte i gang med 3 kardio økter i uka, 1 intervall økt, en middels hard økt og en rolig langkjøring. annen hver dag trener jeg styrke å kun fri på søndager.

Jeg jobber å er aktiv hele dagen ellers også. men da jeg la inn kardioen tenkte jeg at nå kommer det til å skje ting her, men da stoppe vekten helt opp, mulig den gikk opp litt å.

så tenkte jeg å prøve å gi litt mer f og gennerelt legge til mer karbo til hvert måltid. da begynte vekten å gå litt ned igjen, men ikke såå mye som jeg skulle tro i forhold til mengde trening. men jeg kan se at fettet slipper, selv om vekta nesten står stille.

å jeg har trent regelmessig i mange år, så det er ikke plutselig muskler som veier. Men er det noen som har opplevd dette? er det rett å slett at underskuddet ble så stort at kroppen fikk helt panikk å lagret alt av vann, og senket forbrenningen helt da jeg var veldig lav på kacl?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17380-mer-trening-mer-trening-vektnedgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

en matdag midt i uka kan se slik ut

frokost 50 g havregryn kokt til grøt med vann, litt skummet melk og en proteinshake

måltid 2: 40 g jasmin ris 140g karbonadedeig og 100 g brokoli

måltid 3: 40 g jasmin ris 140g karbonadedeig og 100 g brokoli

måltid 4: 40 g jasmin ris 140g karbonadedeig og 100 g brokoli

Lager ofte flere måltider som er like, pga at jeg er litt lat :p

før trening tar jeg 30 g vitargo

etter trening tar jeg proteinshake med 40 g vitargo

noen ganger kan jeg bytte ut et måltid eller en proteinshake / vitargo meg proteinbar

Jeg fråtser ikke i helgene heller. men er ikke like strukturert

Antakeligvis er underskuddet ditt altfor stort ja, slik at kroppen nekter å gi slipp på mer. Jeg ville lagt meg en-to uker opp på vedlikehold igjen, og deretter kuttet 500 kcal og ventet et par uker for å se hva som da skjer. Deretter kan du gradvis kutte 100-200 kcal mer hvis det ikke skjer noe over tid. 1400-1800 kcal er diettnivå for ei lita jente, så du bør nok spise en god del mer ;)

Jo det ser ut som ting skjer nå som jeg spiser mer. Men det er litt vanskelig å se, plutselig har jeg mer trykk i kroppen slik at jeg får mer pump, samt mer blodårer. Å da ser jeg jo mer markert ut, enn om jeg ikke har set trykket osv. Åsså er jeg av den typen som har angst for å legge på meg mer fett. Men slik som jeg trener nå, og spiser for det meste rent, så skal det vel kanskje gå bra.

Men jeg vil gjerne ned et par kg, for å bli raskere da det kommer til løping. Veier 82-83 kg nå, å er 179 høy.

Husk at det er ganske mye å gå på i mellom å gå ned i vekt og å gå opp i vekt - vedlikeholdsvinduet ditt vil antakelig variere med mange hundre kalorier uten at du legger nevneverdig på deg :) Forøvrig tenker jeg at det viktigste for å bli god i løping er å løpe, og ha en plan for progresjonen i kondisjon. Om du går ned et par-tre kilo burde ikke det alene ha all verden å si på prestasjonen din. Og du kommer ikke til å gå ned hverken i vekt eller fettprosent ved å spise for lite! Så det er bedre å gjøre det på den smarte, rolige måten ;)

Annonse

Takk for svar! Kjørte Psmf i fjor, funket forsåvidt det. Men likte det ikke så godt pga slapper kropp å lite trening. Bedre å heller veie noen kg mer med veske og trykk i musklene :p

Men skal fortsette å løpe og kombinere med styrke. Å passe på å spise nok for å få bedre restitisjon. Blir sykt støl om dagen etter både løp og styrke. Så mulig kroppen trenger enda mer for å hente seg :)

Lyst til å få en rimelig god fett % men blir aldri klok på det med matmengde!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...