Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For min del kjenner jeg forskjell på om jeg er dehydrert, om det er for dårlig luft, er stressa, spist for lite eller har et faktisk migrene anfall.

Hodepinen jeg får når jeg er dehydrert kan kun behandles med rikelig drikke, og lindres med vanlige smertestillende. Migrenemedisin vil ikke ha noen virkning.

Kjenner en stor forskjell på de to typene hodepine.

Fortsetter under...

Parfyme er helt jævlig. Som regel kan jeg "overleve" ett migreneanfall med en pinex forte eller to og det ganske raskt, men tunge og intense parfymer er bare å glemme. Da går en liten hodepine raskt til ett stort og stygt migreneanfall. Lukten går ikke bort heller. Den sitter liksom i neseborrene og forsterker opplevelsen og gir deg lyst til å spy parfyme.

Mulig at det er mangelen på vann som kanskje gjør det at du reagerer på aspartamen, umulig å si siden vi alle reagerer forskjellige. Jeg for min del måtte på avrusning fra pepsi max siden jeg MÅTTE ha det om morgenen og merket at det roet meg ned i stressituasjoner, samtidig som hodet ble stadig dårligere, tåke i hodet etc etc. Alt det der er borte nå som jeg greier meg en halvliter i uka.

Jeg sliter med migrene og drikker opptil 2 liter pepsi max om dagen, aldri vann. Kan dette være forklaringen på migrenen og mageproblemer? Aner ikke hvordan jeg skal klare å slutte, har abstinenser hvis det går mange timer uten.

Jeg sliter med migrene og drikker opptil 2 liter pepsi max om dagen, aldri vann. Kan dette være forklaringen på migrenen og mageproblemer? Aner ikke hvordan jeg skal klare å slutte, har abstinenser hvis det går mange timer uten.

Vann bør man alltid drikke! Brus er desverre ingen god kur mot dehydrering.

Det bør forøvrig sies at det er veldig vanlig at folk får magesjau av flere typer kunstig søtningsmiddel.:)

Det kan ha en sammenheng ja. Jeg drakk i perioder mye pepsimax, og da kunne jeg banne på at jeg fikk mye migrene. Fikk ofte småanfall hver dag, og det resulterte jo i fravær fra jobb, trening osv.. Har kuttet ut pepsimax, og migrenen melder sjeldnere og sjeldnere ankomst.

Ta deg tid til å trapp ned, lag en plan om hvordan du skal gå frem med nedtrappingen, og husk at du gjør det for deg selv og egen helse :)

Hvordan det virker inn på magen vet jeg desverre ikke..

Annonse

• 9 måneder senere...

Sliter selv med mye migrene og har blitt lagt inn før pga kraftige anfall.. Koffein og sjokolade er triggere hos meg og da pleier det å melde seg 10-15min etter inntak.. Er helt utrolig slitsomt siden jeg elsker sjokolade, og mandagene blir bare ikke det samme uten koffein på morningen.

Hadde større problemer med migrene før da jeg hadde høyere fett% og ikke trente styrke. Kan få migrene nå også, da er det ofte trigget av store mengder sjokolade/dritt mat. Ekstrem trening, lite vann og lite søvn er triggere. Jeg er så heldig at hvis jeg tar fenazon koffein når de første symptomene melder seg så får jeg bare hodepine og må holde senga resten av dagen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...