Gå til innhold

Knebøy i smithmaskin!?


Hegegun

Anbefalte innlegg

Hei hei! Håper noen av dere har peiling om dette :)

Tenkte på.. Når jeg startet med øvelsen knebøy utførte jeg den i smithmaskin, følte jeg ikke ble så vinglette og fikk mer kontroll. Etter dette har jeg brukt den som hjelp (vet ikke hvordan ståan er nå uten smithmaskin, om jeg er like vinglette nå). Har dette mye å si? "Taper" du mye ved å bruke smithmaskin ved knebøy?:huh:

Vart dårlig forklart, men håper dere tok poenget :wub:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! Håper noen av dere har peiling om dette :)

Tenkte på.. Når jeg startet med øvelsen knebøy utførte jeg den i smithmaskin, følte jeg ikke ble så vinglette og fikk mer kontroll. Etter dette har jeg brukt den som hjelp (vet ikke hvordan ståan er nå uten smithmaskin, om jeg er like vinglette nå). Har dette mye å si? "Taper" du mye ved å bruke smithmaskin ved knebøy?:huh:

Vart dårlig forklart, men håper dere tok poenget :wub:;)

Du taper ikke noe ved å trene, men ved å trene i smith, så fjerner du muligheten til å trene opp støttemuskulaturen på en effektiv og enkel måte. Knebøy med fri stang, trener primært lår og rumpe, dernest rygg, core og mage. Om du kjører smith, vil du altså fortsatt få bra effekt på lår og rumpe, men mindre belastning på resten av kroppen. Knebøy med fri stang er en basisøvelse, som bør (egentlig SKAL) inngå i ethvert program der det er fysiske forutsetninger for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...