Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Nam.. nå ble jeg seriøst sulten.. Takk for tips :D

Men fra spøk til revolver; er det sånn at jeg bare kan spise hva pokker jeg vil bare jeg får nok næring fra ordenlig mat?

Ja i bunn og grunn. 100g sjokolade vs kylling+ris.. Hva velger du?Den med mest proteiner f.eks... Men alt i alt handler det om kcal ja. Men må jo se litt på hvilke makroer du har ;)

Men som Erik sa! rundt 2g proteiner og fyll på med fett/karbs akkurat som du vil;)

Ja i bunn og grunn. 100g sjokolade vs kylling+ris.. Hva velger du?Den med mest proteiner f.eks... Men alt i alt handler det om kcal ja. Men må jo se litt på hvilke makroer du har ;)

Men som Erik sa! rundt 2g proteiner og fyll på med fett/karbs akkurat som du vil;)

Then Im covered, I think ;) Og jeg som må passe på å ikke spise for mye proteiner jeg da .. :p haha

Bare proteiner igrunn :p Og fyller på alt jeg kan av karbs og fett. Derav nøttene, syns det er vanskelig å skulle spise nok fett, så sånnsett er det nok der jeg sliter mest.

Ok :)

Men fett er viktig :) Et tips for å få i seg mer kan være å blande en neve nøtter i yogurt f.eks ;) Eller ha litt mandler oppi havregrøten :p Egg har jo også en del fett ;)

Ok :)

Men fett er viktig :) Et tips for å få i seg mer kan være å blande en neve nøtter i yogurt f.eks ;) Eller ha litt mandler oppi havregrøten :p Egg har jo også en del fett ;)

Ja, derfor jeg spiser endel egg også. Ja, fett er viktig, derfor jeg spiser da endel nøtter og sånn :) Takk for tips ;)

lurer på hvor mye næring jeg egentlig skal ha i meg for optimal bygging av muskler uten og begjynde og legge på meg igjen, er ikke det slik att etter en del slanking så vil kroppen prøve og legge på seg igjen for å komme tilbake til "normalen" ? hvor lenge pågår dette? er veldig usikker på om jeg kan og faktisk MÅ spise mer en jeg gjør nå for å ha best mulig utbytte av treningen.

veier mellom 77-80 kg (vanskelig å vite siden jeg er på sjøen med slingring og uten vekt ;-p er 185cm høy og 30 år.

morgencardio ca 5-6 ganger i uka i 35-45 min og trener 2split med styrke ca 1time annenhver dag.

gjennomsnitt av næringsstoffer siste mndr er 129gcarb, 200g prot, 78,2g feitt per dag. Ca 2020 ckal.

antar dette er temlig lavt mtp og bygge muskler men jeg spør likevell, og om noen "eksperter" han noe tips og triks for å vite når det er for lite vs for mye ckal inntak. kostholdet mitt består av egg fisk renskåret kjøtt salater, grønnsaker, cottage cheese og kesam. + protein, kreatin og omega 3.

Annonse

Liker ikke CC, får det bare ikke ned. Nøtter spiser jeg jo av og til, det glemte jeg, takk :) hehe. Havregryn syns jeg ikke smaker noe, hvis ikke må jeg bruke en halv kg sukker eller masse syltetøy :p

Prøv Cottage Cheese med syltetøy og frukt... :) CC alene smaker jo høgg.

EDIT: CC, banan, syltetøy (jordbær uten tilsatt sukker), cashew (uten salt) = EN DRØM (min type dessert)

.

Evt. CC, (hjemmelaget) pesto, eple og hvitvinseddik = passer til det meste av mat, som en slags salat :-)

Prøv Cottage Cheese med syltetøy og frukt... :) CC alene smaker jo høgg.

EDIT: CC, banan, syltetøy (jordbær uten tilsatt sukker), cashew (uten salt) = EN DRØM (min type dessert)

.

Evt. CC, (hjemmelaget) pesto, eple og hvitvinseddik = passer til det meste av mat, som en slags salat :)

Gode tips, skal ta det med meg :)

Bare vær obs på at banan inneholder endel karbohydrater og pesto fra butikken kan inneholde en del kalorier (hvis dette er relevant for deg :) ). :D

Og både karbohydrater, fett og kalorier trenger man når man skal bygge muskler ;)

Men angående pesto fra butikk ville jeg valgt en laget på olivenolje og ikke solsikkeolje. Smaker bedre og har sunnere fett. Hjemmelaget som foreslått over er selvsagt det beste da :)

Bare vær obs på at banan inneholder endel karbohydrater og pesto fra butikken kan inneholde en del kalorier (hvis dette er relevant for deg :) ). :D

Tja, alt med måte, men jeg prøver å legge på meg muskler i første omgang så tror igrunn det bare er bra :p

Det får meg til å tenke på noe annet,

jeg ligger litt i overskudd om dagen 2-300 kcal over vedlikehold. Har det noe for seg å legge seg høyere enn det for å få fortgang på muskelveksten, eller vil det bare legge seg som fett som jeg må få bort uansett når jeg skal ned i fett%?

Og både karbohydrater, fett og kalorier trenger man når man skal bygge muskler ;)

Men angående pesto fra butikk ville jeg valgt en laget på olivenolje og ikke solsikkeolje. Smaker bedre og har sunnere fett. Hjemmelaget som foreslått over er selvsagt det beste da :)

Jupp, her lager vi det meste fra bunnen :) Takk for tips ;)

jeg ligger litt i overskudd om dagen 2-300 kcal over vedlikehold. Har det noe for seg å legge seg høyere enn det for å få fortgang på muskelveksten, eller vil det bare legge seg som fett som jeg må få bort uansett når jeg skal ned i fett%?

Hvis du klarer å opprettholde 1 kg vektøkning i måneden slik du spiser nå synes jeg du skal fortsette slik. Det er uansett ikke særlig realistisk å øke muskelmassen noe raskere enn dette. Avtar vektoppgangen kan du heller øke overskuddet litt.

Annonse

Hvis du klarer å opprettholde 1 kg vektøkning i måneden slik du spiser nå synes jeg du skal fortsette slik. Det er uansett ikke særlig realistisk å øke muskelmassen noe raskere enn dette. Avtar vektoppgangen kan du heller øke overskuddet litt.

Nei, det var det jeg også tenkte, har de siste 3 mnd gått opp ca 1 kg i mnd, noe stort mer enn det, og det lagres som fett og ikke bare muskler som du sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...