Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker en evaluering av følgende program. Fått kommentert at jeg hadde litt lite rygg, så det som er uthevet er lagt på i etterkant.

Har kjørt dette programmet i 2 uker nå. Vet ikke helt hva jeg syntes,enda... Føler det er over så raskt, noen ganger. Liksom, som om jeg har mer energi igjen, men siden jeg bare har trent i ~6mnd, så har jeg ikke kunnskap nok til å komme opp med passende øvelser "on the fly". Jeg trener for både å bli sterkere og muskelstørrelse.. (Joda, vet det tar tid, men ønsker å være optimal) :)

Spiser godt, sover ikke helt bra nok. Har en avslappende jobb, og lite stressa hverdag - lurer på om dette hjelper meg i å få nok hvile i mellom trening? (siden jeg sliter litt med søvn).

Trener fra ca halvannen time fra 19:30 / 20:00 og utover kvelden.

Bruker ikke kreatin. Holder proteininntak sånn passe OK (ca 160g), tar multivitaminer og omega 3 :)

Her er programmet.

Mandager

========

Benkpress tung, 3x 10

Skråbenk manualer, 3x10

Nedtrekk smalt grep, 3x10

Tricep Pushdown, 3x10

Hammercurls, 3x10

Bicep 21's, x3

Mage -> terapimaster

Tirsdager

=========

Nedtrekk bredt grep, 3x10

Roing 3x10

Millitærpress, 3x10

Shrugs, 3x10

Sidehev, 3x12

(legge til reverse flyes, eller hva den heter?)

Mage -> Situps på ball 3x15-20

Torsdager

=========

Knebøy, 3x10

Strakmark, 3x10

Leg curl, 3x10

Stående Tåhev, 3x12

Benpress, 3x10

Sittende tåhev, 3x12

bent over row, 3x10

Mage -> crunchapparat 3x15-20

Fredager

========

Smal benk, 3x10

Pushups med sidehev, 3x6 (jeg suger på pushups, så atm er det 6x pushups, så 8x sidehev med dumbbell..)

Pushdown -> Biceps SS, i cable cross 3x10

Kons. curl 2x10

Nedtrekk, smalt grep, 3x10

Roing, 3x10

Mage -> terapimaster

Kanskje jeg kan bruke resterende energi etter treningene til ~20 minutters frisk tempo gange på tredemølle...?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17197-evaluering-av-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kort og konkret.

- For lite ben og rygg.

- Elendig satt opp.

Om du ønsker å optimalisere treningen din, så bør du gjøre ting så enkelt som mulig til du får mer erfaring og lærer kroppen din å kjenne. Legger ved to solide programmer.

3dager i uken-program:

Tren effektiv med X-press | Treningsfysiolog

4dager i uken-program:

Bygg muskler med X-size | Treningsfysiolog

Ta en titt på disse, å se hva du syns.

Kort og konkret.

- For lite ben og rygg.

- Elendig satt opp.

Om du ønsker å optimalisere treningen din, så bør du gjøre ting så enkelt som mulig til du får mer erfaring og lærer kroppen din å kjenne. Legger ved to solide programmer.

3dager i uken-program:

http://treningsfysiolog.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/

4dager i uken-program:

Bygg muskler med X-size | Treningsfysiolog

Ta en titt på disse, å se hva du syns.

Takk Zain. Jeg skal sjekke X-Size. :)

Da har jeg kjørt en uke med X-Size. Litt modifisert for å passe hva jeg klarer av løft. Erstattet pullups med nedtrekk. feks. Jeg prøver ukentlig på pullups med strikk og hjelp, men er ikke der enda hvor jeg klarer å pushe noen sett med det. Det er for tungt :oops:

Jeg har presset meg hardt denne uken. Har blitt coachet litt av Lasse Nyborg Pettersen :) Det hjelper! Pers'a i benk og noen andre øvelser, har lært markløft.. Good times!

Akuratt antall setts og repps.. Jeg ligger på 6-10 reps, men settene varierer. Jeg kjører flere enn 4 som regel. Jeg fører ned volumet på øvelsene slik at jeg vet hvor mye mer jeg trenger å løfte neste gang.

Jeg har ikke pleid å være støl i andre deler enn beina, men denne uken har jeg kjent at jeg har lats. Jeg har biceps. De gjør vondt, men godt. :p

Jaja, her er nye programmet. Fire at will!

Mandag:

Benkpress

Kabel roing

Skulderpress

Nedtrekk, bredt grep

Smalbenk

Tirsdag:

Knebøy

Strakmark

Utfall

Leg curl

Stående tåhev

Sittende tåhev

Torsdag:

Skråbenk

Flat manualbenk

Flies

Sidehev

Frankspress

Pushdown, tau

Fredag:

Markløft

Nedtrekk, UH grep

T-bar OH

inc. rear delt flies

bicep curl variant (hammercurls)

Bicep isolasjonsøvelse, dropset. (Ez. bar preacher curls)

Beinpress "widowmaker" (20 reps så det smaker blod)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...