Gå til innhold

Vil ned i vekt. Trenger hjelp. Shape up.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

IIFYM/Fleksibelt kosthold | Fitnessbloggen Forum

If it fits your macros, dvs hvis det passer inn i makroene dine protein/fett/karbs per dag, så kan i teorien det. MEN. Hovedfokuset skal være på næringsrike matvarer, fordi du må passe på å få i deg nok fiber og mikronæringsstoffer. Spesielt når kcal inntaket ditt er så lavt, ville jeg vært forsiktig med næringsfattig mat. Brus har f.eks et høyt karb innhold, men 0 fiber.

Se an tråden før du svarer. Dette er hentet rett ut av en video der Layne spesifikt snakker om kroppsbyggere...

Se an tråden før du svarer. Dette er hentet rett ut av en video der Layne spesifikt snakker om kroppsbyggere...

IIFYM er vel ikke noe Layne fant opp, og hovedpoenget gjelder fortsatt dersom man teller karb/protein/fett, og ja jeg så an tråden, det var et svar på "Men poenget er at jeg vil bli tynnere og se bedre ut, og da kan jeg ikke kose meg med godteri og brus. ", derfor linket jeg IIFYM fordi det kan være relevant hvis man setter seg inn i det.

IIFYM er vel ikke noe Layne fant opp, og hovedpoenget gjelder fortsatt dersom man teller karb/protein/fett, og ja jeg så an tråden, det var et svar på "Men poenget er at jeg vil bli tynnere og se bedre ut, og da kan jeg ikke kose meg med godteri og brus. ", derfor linket jeg IIFYM fordi det kan være relevant hvis man setter seg inn i det.

Det er fremdeles snakk om en 17 år gammel jente som mest av alt trengte noen pointers i riktig retning. Det er ikke alltid at IIFYM er så fornuftig som alle skal ha det til...

Nå har jeg ikke gått med lupe over tråden her, men angående IIFYM, er det generelt en dårlig idè dersom man ikke har en del kunnskap fra før - noe ytterst få faktisk har her inne.

Jeg vil anbefale at du tar utgangspunkt i noe som fungerer for deg. Ikke heng deg for mye opp i kalorier, men sørg for at du får i deg nok mat. Ta utgangspunkt i en måltidsrytme som passer dagen din, dersom du blir mett av store måltider kan du eksempelvis sikte på 3 store måltider daglig der du spiser deg ordentlig mett. Dersom du liker å spise lite og ofte, kan du ta sikte på 4-6 måltider daglig der du spiser deg passe mett. Fremgangen leser du av målebåndet og ikke av badevekten. Dersom målebåndet ikke viser fremgang etter et par målinger, kan du kanksje kutte litt i porsjonene, men ikke gå helt på styr av den grunn.

Du er 17 år, og du har god tid. Dersom dette skal gjøres fort og du er utålmodig kommer du til å kjøre deg inn i et mønster som ikke er helt heldig, da du for det første ikke kommer til å bli rippet etter 4 måneder, og dette kan igjen gå utover selvtillit, selvkontroll og andre psykologiske aspekter. Gi det tid, og ta utfordringene steg for steg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...