Gå til innhold

finger hoppet ut av ledd


Pewpew

Anbefalte innlegg

Falt på fingern så den sto i 45 grader til siden, men den lot seg dytte helt fint tilbake.

Nå så er den ganske hoven, og gjør litt vondt. Men ikke noe en carnivour ikke kan takle.

Jeg kan bevege litt på leddet men det gjør ganske vondt.

Burde jeg dra til legevakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Falt på fingern så den sto i 45 grader til siden, men den lot seg dytte helt fint tilbake.

Nå så er den ganske hoven, og gjør litt vondt. Men ikke noe en carnivour ikke kan takle.

Jeg kan bevege litt på leddet men det gjør ganske vondt.

Burde jeg dra til legevakta?

Ville tatt en tur til legevakta, de blir sikkert å røntge for brudd/brist, samt sette på skinne eller teipe den sammen med nabofingeren. De vil også sjekke at leddbåndet er i god behold.

Mest sannsynelig er alt ok, men greit å være "føre var" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tok sportsteip og stiva den av..tok 1-2mnder før den kunne beveges normalt igjen naturligvis. Tar tid, strekker jo leddbånd etcetc.

Småting man kan sjekke for bruk..hold fingern rett om du får til, dra lett frem og tilbake som om du ska "knekkelyd" på fingern, tap på toppen av fingern- som på ei flaske ketchup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt en tur til legevakta, de blir sikkert å røntge for brudd/brist, samt sette på skinne eller teipe den sammen med nabofingeren. De vil også sjekke at leddbåndet er i god behold.

Mest sannsynelig er alt ok, men greit å være "føre var" :)

Å røntge er det et verb? :D Det frister ikke å gå ut i kulda, og vente flere timer på legevakta :( ( regner med at min litt hovne finger ikke blir veldig høyt prioritert ) Kjennes fin ut nå, så lenge jeg ikke rører på den. Men som du sier ganske kjipt med en permanent skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...