Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leste denne artikkelen om optimalt inntak av protein per kilo kroppsvekt.

Ingen trenger mer enn denne mengden med proteiner - Fitnessbloggen

Det jeg ikke klarte å finne i artikkelen var hvordan man beregener kroppsvekten. Jeg lurer på om man refererer til fettfri kroppsvekt, altså kroppsvekten din minus fettprosent, eller om man regner kroppsvekt som det som vises når man veier seg. Noen som kan hjelpe meg? :)

~Valandil

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17158-proteininntak-per-kilo-kroppsvekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De færreste går rujndt og vet fettprosenten sin. Men uansett så er proteinbehovet lang lavere enn det de fleste her inne tror, så så lenge man opererer med tall over 1.5g/kg så er det ikke noe poeng å begynne å ta med fettprosenten i beregningen.

De færreste går rujndt og vet fettprosenten sin. Men uansett så er proteinbehovet lang lavere enn det de fleste her inne tror, så så lenge man opererer med tall over 1.5g/kg så er det ikke noe poeng å begynne å ta med fettprosenten i beregningen.

Så hvor mange gram per lean body mass? 1.5? Desto billigere det da ;)

Annonse

Nei, du skal veldig lavt før du trenger å bekymre deg.

Fabolous! Da kan jeg fokusere på kcal en stund til så heller gå over i makroene når jeg er klar for det. Kjenner jeg må fokusere på en ting om gangen for å få sukksess! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...