Gå til innhold

Smerte i sene(?) ved finger/hånd


Rååsa

Anbefalte innlegg

Når jeg trener spesielle øvelser får jeg veldige smerter, såpass at jeg må gi meg for å ikke få skade kjennes det ut som. Det er i den senen, tror jeg, som går fra hånden og ut til fingeren, pekfinger på min venstre hånd. Mellom knokkel på pekefinger og knokkel på langfingeren. Får det spesielt ved sidehev med manualer og div andre øvelser hvor den... blir litt feil belastet? Kjenner smertene ofte ved bruk av manualer, og har prøvd å "varme opp" hendene også men uten virkning. Det går veldig utover treningen og det er ikke noe kjekt.. Noen som aner hva det er? Etter trening når jeg kjørte hjem begynte jeg å kjenne det litt oppover armen på den samme hånden, håper det ikke er fordi det er blitt verre. Skriver mye på data på skolen, men har ikke smerter da(men har kanskje noe å si)..

post-22869-14440920729687_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Extensor carpi radialis longus er en muskel som fester inn på den mellomste fingerbenet på pekefinger... Men å vite hva det er med tanke på de få opplysningene som er gitt blir vanskelig. Ville ha oppsøkt en Naprapat slik at de får undersøkt og kjent om det evt er senen eller om det er omkringliggende musklatur som er problemet. God bedring:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan en fysioterapeut finne ut av det og? Har så "mye" skader nå jeg skal til fysio for så hadde greit å kunne hørt med alt hos en, om det er lov? To ryggproblemer, en kneskade og dette med fingeren :p Huffda!

En fysioterapeut kan absolutt finne ut hva som er gale også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bør bestille meg en tur direkte dit da, og ikke til legen? Vet dere(du som er fysio) om en fysioterapeut kan finne ut hva som er "gale" med kneet mitt viss det er slik at man må ta røngten, henviser dere til det? Jeg tror det er runners knee og har ikke gidd seg på lenge nå, samt vondt ved å bare ligge iblant, igår var jeg på jobb(har mye tunge løft og masse gåing) og kommer meg ikke på jobb idag, rett og slett så vondt i foten, stråling nedover fra kneet ... jaja.. det var fingeren vi snakket om :p Får bare bestille meg en time! Føler dog det er dyrt... er student :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg bør bestille meg en tur direkte dit da, og ikke til legen? Vet dere(du som er fysio) om en fysioterapeut kan finne ut hva som er "gale" med kneet mitt viss det er slik at man må ta røngten, henviser dere til det? Jeg tror det er runners knee og har ikke gidd seg på lenge nå, samt vondt ved å bare ligge iblant, igår var jeg på jobb(har mye tunge løft og masse gåing) og kommer meg ikke på jobb idag, rett og slett så vondt i foten, stråling nedover fra kneet ... jaja.. det var fingeren vi snakket om :p Får bare bestille meg en time! Føler dog det er dyrt... er student :(

Man finner stort sett ut hva som er galt med et ne uten å trenge billeddiagnostikk, i så fall vil MR være mest aktuelt. Fysioterapeuter kan ike henvise til billediagnostikk selv, men jeg har aldri fått avslag fra en lege når jeg ber om noe med god argumentasjon. Om du går til en privatpraktiserende fysioterapeut trenger du ikke henvisning fra lege og ventetiden er stort sett veldig kort. Om du går via legen kan du få henvisning slik at du kun betaler en egenandel og det blir noe billigere, men her er det ofte svært lange ventetider, fort snakk om flere måneder. Vi fysioterapeuter er godt vant med folk som ikke har råd til lange behandlingsserier. Det beste da er å forklare det til fysioterapeuten slik av vi an legge opp løpet slik at du gjør mest mulig på egenhånd. Det er selvfølgelig nesten alltid bedre med tettere oppfølging, men med god egeninnsats er det mye man kan ordne på egenhånd og.

Hvor bor du? Med litt flaks kjenner jeg noen jeg an anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er ikke så mange uker siden jeg var hos legen pga ryggen min og fikk henvisning til fysio da, altså lapp jeg tar med til det senteret. Er det fordel å ta med en henvisning fra lege selvom senteret "reklamerer" for at man kan komme uten henvisning? Blir det da billigere? Det er for ryggen, kunne jeg da likevel tatt opp dette med kneet og fingeren? Ja jeg vil gjerne få et treningsprogram som jeg kan følge opp på egenhånd også, etter noen "behandlinger" hos en fysio. Det er jo det beste.

Takk for svar Ole-Mats :)

Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fysioterapeuter med driftstilskudd (en slags avtale med kommunen) du kan bruke henvisningen hos slik at det blir billigere. Om senteret reklamerer med at man ikke trenger henvisning betyr det at de jobber uten en slik avtale, men det er selvfølgelig mulig noen der også jobber med driftstilskudd. Det er bare å ta en telefon og høre så får du svar på hvordan det er med venteliste og eventuelt pris på behandling osv. At du får øvelser du skal jobbe med på egenhånd er en selvfølge i de aller fleste tilfeller.

Tror dessverre ikke jeg kjenner noen i Bergen jeg kan anbefale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...