Gå til innhold

Hvor mye kcal for å gå ned?


Danielzn

Anbefalte innlegg

Har begynt på diett og er på 2.uka nå.

Trener styrke med høy intensitet 4-5ganger(max 5rep) + 2-3HIT 15min på mølla etter styrkeøktene i uka.

For øyeblikket ligger jeg på ca. 2000kcal 220-240P 100-150K 50-70F daglig

Hvor mye kcal burde jeg egentlig ligge på daglig for å gå ned i vekt(være i nok kaloriunderskudd) og hvor mye kcal er vanlig å ligge på siden treningfrekvensen er moderat-høy ?

Vekta er ca.85kg og 14%fett..Tenkte å komme ned til ca.82 og fett% rundt 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har omtrent samme treningsmengde som deg, og ligger på 1800 på treningsdager og 1600 på fridager når jeg er på diett. Jeg går jevnt ned på dette. Jeg er kvinne da, og veier rundt 60 kilo. Jeg synes ikke 2000 for en mann høres mye ut. Er du sulten på 2000 eller går det greit? Øker du, eller vedlikeholder du styrken på dette, eller har du blitt svakere? Min erfaring er at det er bedre å øke kardio framfor å gå drastisk ned på maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningsdager/hviledager vil kcal nivået variere etter hvor mye fett jeg inntar.Fra 2500-2000. Karben kan ligge mot 150 på treningsdager og nærmere 100 på hviledager..

Har ikke veid meg på en noen uker da,så det må jeg få gjort iløpet av uka og se om det er noe forandring og justere kcal nivået etter dette. Nå kjører jeg PF og faster 16timer,så de eneste gangene jeg føler meg litt sulten er visst jeg må opp tidlig å gå noen timer før jeg spiser kl.12, men som regel så hjelper det meg å drikke vann/kaffe :)

Nå kjører jeg progresjons trening og har hatt progresjon .hver uke frem til nå. Føler meg lettere og sterke både fysisk og psykisk. Så i får se hvor lenge fremgangen er der..

Er ikke noe fan av lange kardio økter så kjører harde HIT økter med varighet 15min når jeg føler for det etter styrketreningen istedenfor.

Målet er vel egentlig å ligge på rundt den vekten jeg er på,men bare mye lavere fett%. Men må vel redusere vekten først da, for å så bygge opp muskler istedenfor fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...