Gå til innhold

For dere som trener PHAT.....


Ann-K.J.

Anbefalte innlegg

PHAT slik det er kan gi ganske så gode resultater på brystvolum. Men er litt lite terping på baseøvelsene til at du kan regne med veldig store styrkeøkninger i benkpress. Der vil det være bedre med et program med større volum i benken og ikke bare stort volum på bryst totalt sett.

Okei, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg skal ha et nytt program så jeg tenkte å prøve noe som mange skryter av. Samtidig føler jeg at bryst er den øvelsen jeg er svakest i, sånn generelt. Har pleid å sette opp program selv, men nå tenkte jeg å prøve noe helt nytt.

Jeg lover deg LeanMachine, om du vil bli sterkere i bryst og andre baseøvelser/øvelser på "kort" tid, og vil prøve noe helt nytt, så prøv TN sitt RYP-ekstrem muskelvekst! :D

Hadde en kompis som skrøt så mye av det før jul. Jeg var sykt skeptisk, for progresjonen programmet la opp til var så utrolig drøy. Og siden det er lagt opp med 1 uke 12 reppere, etterfulgt av 3 uker 8 reppere før 4 repperne kommer, skjønte jeg ikke at styrken kunne øke så kraftig. Men skulle du sett på maken, på 5 uker gikk jeg fra 4x4 117.5 til 4x4 138 i benkpress, og 4x130 i knebøy til 4x150. Alle buksene mine sprakk sånn dønn.

Men fikk belastningsskade i albuen og håndledd, så måtte gi meg en uke før.. :p hehe. Heftig for ledd med samme økt 3 ganger i uken, men likevel gøy! :) Så har gått tilbake til PHAT nå og trives veldig med det, så absolutt å anbefale det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lover deg LeanMachine, om du vil bli sterkere i bryst og andre baseøvelser/øvelser på "kort" tid, og vil prøve noe helt nytt, så prøv TN sitt RYP-ekstrem muskelvekst! :D

Hadde en kompis som skrøt så mye av det før jul. Jeg var sykt skeptisk, for progresjonen programmet la opp til var så utrolig drøy. Og siden det er lagt opp med 1 uke 12 reppere, etterfulgt av 3 uker 8 reppere før 4 repperne kommer, skjønte jeg ikke at styrken kunne øke så kraftig. Men skulle du sett på maken, på 5 uker gikk jeg fra 4x4 117.5 til 4x4 138 i benkpress, og 4x130 i knebøy til 4x150. Alle buksene mine sprakk sånn dønn.

Men fikk belastningsskade i albuen og håndledd, så måtte gi meg en uke før.. :p hehe. Heftig for ledd med samme økt 3 ganger i uken, men likevel gøy! :) Så har gått tilbake til PHAT nå og trives veldig med det, så absolutt å anbefale det også :)

Hehe men er ikke RYP ganske få og kjedsommelige øvelser? Men hvis du sier det, høres det j litt spennende ut likevel.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe men er ikke RYP ganske få og kjedsommelige øvelser? Men hvis du sier det, høres det j litt spennende ut likevel.. ;)

Jau, de i eksempelopplegget er ganske kjedelige, jeg valgte alle selv :) Men syns det uansett er ganske kjedelig å ha samme økt 3 ganger i uken, så jeg foretrekker PHAT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tech Nutrition - Splitt-program: Ekstrem Muskelvekst

var det dette du trente? det var jo ikke så ensformig ;)

Hm, nei, jeg trente ikke en splitt, bare skrev inn de øvelsene jeg ville ha her:

Tech Nutrition - Kalkulatorer

, tok 10RM test og hadde økten jeg valgte 3 ganger i uken. Visste ikke at det der eksisterte engang. Kanskje jeg må teste det ut! Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nei, jeg trente ikke en splitt, bare skrev inn de øvelsene jeg ville ha her:

Tech Nutrition - Kalkulatorer

, tok 10RM test og hadde økten jeg valgte 3 ganger i uken. Visste ikke at det der eksisterte engang. Kanskje jeg må teste det ut! Takk! :D

Hehe, nei selv takk :) Jeg bare googlet det og så kom det opp, så regnet igrunn med at det var det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste er utspark? Skal begynne med PHAT og klarer ikke skjønne hva det er. Reverse hypers er det eneste jeg syns makes sence men what do I know :p

Hehe, vil tro det er leg extensions. Men ikke ta mitt ord for det, for det er første gangen jeg hører uttrykket!! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting til;

på hypertrophy dagene til PHAT er det ofte repetisjoner på både 15 og 20. Er ikke dette utholdende styrke, eller tar jeg feil da??

Jeg trodde volum og muskelvekst, som jeg gjerne ville hatt og trodde hypertrophy stod for, var en 8-12 reps, og alt over 12 egentlig ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting til;

på hypertrophy dagene til PHAT er det ofte repetisjoner på både 15 og 20. Er ikke dette utholdende styrke, eller tar jeg feil da??

Jeg trodde volum og muskelvekst, som jeg gjerne ville hatt og trodde hypertrophy stod for, var en 8-12 reps, og alt over 12 egentlig ikke gjør det?

Du jobber endel med sarkoplasmisk hypertrofi på 12-20 reps. I tillegg er allerede musklene utslitt når du kommer til disse, så effekten blir litt anderledes enn om du går rett på så mange reps med første øvelse.

Mange av øvelsene som er valgt her vil også holde konstant spenn på musklene slik at du vil oppnå en delvis okklusjonseffekt. Dette gir økt stress på musklene og man vil kunne oppnå hypertrofi ved lavere belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du jobber endel med sarkoplasmisk hypertrofi på 12-20 reps. I tillegg er allerede musklene utslitt når du kommer til disse, så effekten blir litt anderledes enn om du går rett på så mange reps med første øvelse.

Mange av øvelsene som er valgt her vil også holde konstant spenn på musklene slik at du vil oppnå en delvis okklusjonseffekt. Dette gir økt stress på musklene og man vil kunne oppnå hypertrofi ved lavere belastning.

Ahaaaa, that made more sence ;) Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er over 20 reps du jobber med utholdende styrke, da?

15-20 reps vil helt klart jobbe med muskelutholdenhet også, men det er ingen helt klare grenser mellom de. Muskelen kan ikke telle. Trener du 10x10 med korte pauser mellom hvert sett vil du også jobbe med muskelutholdenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...