Gå til innhold

Nedtrekk


sg8

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få til nedtrekk, da jeg blir fort sliten i skuldrene når jeg kommer litt opp på repetisjonsantallet. Prøver å jobbe dynamisk med skuldrene, slippe dem opp i topp for så å starte bevegelsen med å trekke dem ned. Det er i toppen og når jeg skal dra ned at jeg blir sliten. Irriterende å må kjøre under maksimal kapasitet pga. dette.

Noen som har noen tanker om hva det kan være? Føler det er litt rart å få vondt i skuldrene under en slik øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å skippe nedtrekk en stund? For eksempel bytte den ut med Chins, eventuelt med hjelp fra apparat eller treningspartner om det er for tungt? Jeg er ikke sikker på hva det kommer av, men flere jeg har hulpet på gymet som har hatt samme problem merker en god forskjell. Men om det er nedtrekk bak nakke du driver med, så kan forklaringen ligge nettopp der. Flere muskler kan komme i en unaturlig posisjon litt avhengig av status på nakke/skuldre/armer, og det er bedre og mer naturlig for kroppen å dra ned vekta foran. Men ellers er jeg en forkjemper for Chins, og kan med hånden på hjertet si at det er en helt suveren øvelse for hele baksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lener du deg mye tilbake når du utfører nedtrekk? Bruker du bredt eller smalt grep? Pronert (håndflatene vendt fra deg) eller supinert grep? Trekker du helt ned til brystkassen? Albuene ut eller inn mot kroppen? Mange faktorer kan spille inn på denne øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å sitte ganske oppreist med god holdning, men naturlig nok har jeg en liten tilbakelening, en normal en vil jeg påstå - ikke en slik du ser på bodybuildere som trener med 140 kg. Sist trening kjørte jeg bredt grep og pronert samt trakk helt ned til brystkassen. Jeg tenker ikke særlig over hvor albuene går, de trekker seg i den vanlige posisjonen de vil gjøre med bredt grep, altså inn mot kroppen men spissene på albuen peker litt bakover kan man si. noe lignende dette:

(kanskje ikke så god teknikk da).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...