Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trener styrke og intervallløping om morgenene og vil gjerne spise riktig for å få maksimalt utav treningen.

Jeg spiser fornuftig: Masse grønnsaker, rent kjøtt og grove karbohydrater. Kutter en del på kabohydratene og føler meg vel og mindre oppblåst uten brød og pasta.

De fleste forslag til kostholdoppsett er lagd for ettermiddagstrening. Men det passer ikke for meg da jeg trener om morgenene?

Jeg trener 09:00 om morgenene, og frokost blir inntatt 07:00 eller 08:30 alt ettersom jeg jobber eller ei.

Jeg ønsker ikke å være drastisk, bare fornuftig.

Hva er fornuftig av meg å spise før og etter trening?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16755-morgentrening-og-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis det som gjør at du føler du har energi på trening! Du sier selv at du har et fornuftig kosthold, og det er sannsynligvis ingen av de eventuelle valgene dine som hadde blitt veldig "feil". Det er det du spiser totalt i løpet av dagen som i all hovedsak har noe å si, ikke nøyaktig når på dagen du spiser det. Det er dog fordelaktig å innta litt mat rett etter trening, f.eks rosiner og en proteinshake, men ikke absolutt nødvendig!

Hvis du spiser frokost kun 30 minutter før økta, og det er en kondisjonsøkt, hadde jeg kanskje gått for et relativt lite og lettfordøyelig måltid, frukt eller skyr, f.eks., da det kan være lett å få hold/bli litt uvel med mye mat i magen.

Min erfaring er best om jeg ligger på 0 karbs og fett før trening på morgenen. Noen ganger spiser jeg kanskje 1 banan for å dempe sulten litt. Ellers spiser jeg rundt 40g proteiner.

Prøv deg litt frem. Men anbefaler sterkt at du prøver uten karbs en dag. Selv fikk jeg stort sett "trøtte" økter av å spise karbs før trening.

Trener rundt 06:00 - 08:00 :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...