Gå til innhold

Underhudsfett og visceralt fett


Eirik Braut

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjapt spørsmål. Etter å ha tatt en kroppsanalyse på InBody 720 apparat viste resultatene at jeg hadde ganske høy andel visceral fett (107,5 på skalaen) . Dog hadde jeg lavt underhudsfett 11,9 %.

Noen som har noen tanker om hvorfor man kan ha relativt høy visceral fett, samt såpass lav underhudsfett.

jeg er klar over enkelte svakheter med nevnte apparat, men at det alikevel vil være tilstrekkelig til å gi retningslinjer. 11,9% fett er ganske riktig ift å benytte klype.

Comments ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten at jeg skal påberope meg så mye kunnskap om dette her, så tror jeg insulinresistens er et viktig stikkord her.

Skulle gjerne visst litt mer om det, ettersom jeg tror jeg har litt for mye visceralt fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visceralt fett er det som omkranser de indre organene. Dette er det fettet vi ser på som mest usunt. Trening og energiunderskudd er nøkkelen for å redusere mengden visceralt fett. Menn har vanligvis mer av dette fettet enn kvinner - og forklaringen ser ut til å ligge i testosteronet. Høye kortisolverdier kan også gi mye visceralt fett (dette kan man få gjennom mye stress).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...