Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, min første post her men blir forhåpentlighvis mange flere med årene som kommer.

Har ett fullkroppsprogram jeg prøver å trene 3 ganger pr uke for å bygge muskler og overall styrke.

Trenger derfor innspill / kommentarer til det. Ved hangups vurderer jeg å bytte til power ups etterhvert.

Treningsprogram fullkropp

Knebøy 5-8 x 3

Markløft 5-8 x 3

Benkpress 5-8 x 3

Foroverbøyd roing med stang 5-8 x 3

Pullups med overhåndsgrep med ekstra vekt 8-10 x 3

Sittende skulderpress 5-8 x 3

Hvis form er der kan en gang i uka brukes til spesialisert øvelse biceps / triceps / mage / legger

Takker for inspill og kommentarer

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16498-fullkropsprogram-for-styrke-volum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Markløft 3 ganger i uken funker finfint om du regulerer intensitet.

tung mark/lett mark dager funker finfint.

mandag kan være tung mark, onsdag moderat og fredag lett.

samme med knebøy. lett knebøy på mandag, moderat på onsdag og tung på fredag.

Takker for svar. Tanken er som sagt å bygge litt volum samt styrke.

Har veldig mange venner som bare trener spesialiserte øvelser, og vil vise at basis øvelser er vel så bra.

Benk blir nok med manualer, stang er litt vond for håndledd.

Annonse

Helt enig med Sondre i at mark fint kan kjøres flere ganger i uken, bare ikke maks hver gang. Ellers ville jeg kanskje anbefalt å bytte om på rekkefølgen på de tre tunge baseøvelsene med jevne mellomrom, slik at du prioriterer de ulike øvelsene likt (gjerne litt sliten etter noen tunge sett mark før benk). Det er selvfølgelig bare om du føler det er av nytteverdi, men av erfaring synes jeg det kan gi gode resultater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...