Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er mitt første innlegg her, har lest masse innpå forumet her, og utrolig mye bra resultater ;)

Jeg begynte 2 januar, la om kostholdet og kuttet ut godis og brus. Men en liten bit kokesjokolade tar jeg litt av da.. :whistle: Jeg begynte også å trene igjen, er med på 3 forskjellige saltimer, og fått et styrke opplegg av en personlig trener. Har begynt litt forsiktig, så blir vel mere etterhvert:p

Mitt mål er først å komme meg ned til 68, så får jeg se hva som skjer etter dette. Jeg er 168 høy.

start vekta mi begynte på 79,9. Veier nå 75,5 så har da gått ned litt siden 2 januar :rolleyes:

men mitt problem er at jeg føler meg så feit selvom jeg faktisk går ned. føler jeg trøkker i meg så utrolig mye mat hver dag, og får nesten dårlig samvittighet at jeg spiser så mye. Mye mat = å bli feit, er det i mitt hode hehe :D selvom jeg ser det selv at det ikke stemmer. Så jeg er glad jeg skal ned i dag å trene, føler meg litt bedre da etter alle denne spisinga.

flere som føler det sånn eller er det bare meg?

Fortsetter under...

Hei og velkommen! Jeg foreslår at du endrer tittelen på tråden her til noe mer beskrivende for innholdet, så øker sjansene for at du får svar/får bedre svar. :)

For å gi deg et kort svar: Slutt å tenk sånn. At du går ned i vekt, men samtidig spiser mye er en bra ting. Du blir ikke feit av mye mat (så lenge det ikke er for mye) Du trenger mye mat for å holde kroppen i gang for daglidagse gjøremål og for å ha energi til trening osv. Hvis du spiser smart, så kan du faktisk trøkke i deg rimelig mye mat og fortsatt være i kcal-underskudd.

At du har gått ned såpass på så kort tid får meg til å mistenke at du heller spiser for lite enn for mye. Kan du skrive opp hvordan måltidene dine ser ut i løpet av en typisk dag? Da får vi litt bedre oversikt og kan komme med bedre innspill.

Takk for det :) vet vel ikke helt hvordan jeg bytter tittel jeg hehe men skal da se om jeg får det til.

Syntes vel ikke at jeg spiser lite, spiser mye mere og oftere enn det jeg har pleid. så kanskje det er detfor jeg føler jeg overspiser.

Noe av det jeg pleier å spise er :

Frokost - Havregryn med noe rosin.

mellommåltid: en frukt

lunch - kylling fillet med salat, noen ganger med ris.

egg, bacon og salat, etc

mellommåltid : en frukt

middag - laks med wokgrønnsaker

kottelett med ris, eller salat, evt begge

kyllingfillet, med ris, salat. etc

mellommåltid: en frukt, hvis jeg i det hele tatt spiser noe.

kvelds: mager kesam vanilje med bær. til nå har jeg tatt 3 ss kesam og masse bær, siden jeg ikke vet hvor mye jeg kan spise

Stort glass vann til alle måltider.

Ja dette er vel noe av det jeg får i meg løpet av dagen... kom gjerne med tips :)

Dette er mitt første innlegg her, har lest masse innpå forumet her, og utrolig mye bra resultater ;)

Jeg begynte 2 januar, la om kostholdet og kuttet ut godis og brus. Men en liten bit kokesjokolade tar jeg litt av da.. :whistle: Jeg begynte også å trene igjen, er med på 3 forskjellige saltimer, og fått et styrke opplegg av en personlig trener. Har begynt litt forsiktig, så blir vel mere etterhvert:p

Mitt mål er først å komme meg ned til 68, så får jeg se hva som skjer etter dette. Jeg er 168 høy.

start vekta mi begynte på 79,9. Veier nå 75,5 så har da gått ned litt siden 2 januar :rolleyes:

men mitt problem er at jeg føler meg så feit selvom jeg faktisk går ned. føler jeg trøkker i meg så utrolig mye mat hver dag, og får nesten dårlig samvittighet at jeg spiser så mye. Mye mat = å bli feit, er det i mitt hode hehe :D selvom jeg ser det selv at det ikke stemmer. Så jeg er glad jeg skal ned i dag å trene, føler meg litt bedre da etter alle denne spisinga.

flere som føler det sånn eller er det bare meg?

Det er helt normalt at du føler deg dvaskere og feitere selv om du går ned i vekt. Det er kroppens adapsjon og det vil forsvinne. Det er viktig i denne fasen at du ikke lar deg demotivere av dette, ettersom det vil forsvinne "over natten".

Når du har gått ned 4,4 kg så sier det seg selv at ett eller annet gjør du jo riktig. Derfor syns jeg du skal spise sånn uten å stresse for mye over dette og trene ordentlig. Du er ikke overvektig og du trenger mat (proteiner) for å endre kroppskomposisjonen din.

Takk for det :) vet vel ikke helt hvordan jeg bytter tittel jeg hehe men skal da se om jeg får det til.

Syntes vel ikke at jeg spiser lite, spiser mye mere og oftere enn det jeg har pleid. så kanskje det er detfor jeg føler jeg overspiser.

Noe av det jeg pleier å spise er :

Frokost - Havregryn med noe rosin.

mellommåltid: en frukt

lunch - kylling fillet med salat, noen ganger med ris.

egg, bacon og salat, etc

mellommåltid : en frukt

middag - laks med wokgrønnsaker

kottelett med ris, eller salat, evt begge

kyllingfillet, med ris, salat. etc

mellommåltid: en frukt, hvis jeg i det hele tatt spiser noe.

kvelds: mager kesam vanilje med bær. til nå har jeg tatt 3 ss kesam og masse bær, siden jeg ikke vet hvor mye jeg kan spise

Stort glass vann til alle måltider.

Ja dette er vel noe av det jeg får i meg løpet av dagen... kom gjerne med tips :)

Matvalgene ser bra ut hvertfall. Kan du oppgi ca mengde også?

Det er helt normalt at du føler deg dvaskere og feitere selv om du går ned i vekt. Det er kroppens adapsjon og det vil forsvinne. Det er viktig i denne fasen at du ikke lar deg demotivere av dette, ettersom det vil forsvinne "over natten".

Når du har gått ned 4,4 kg så sier det seg selv at ett eller annet gjør du jo riktig. Derfor syns jeg du skal spise sånn uten å stresse for mye over dette og trene ordentlig. Du er ikke overvektig og du trenger mat (proteiner) for å endre kroppskomposisjonen din.

Takk for svar :) Greit å bare høre det fra andre også, da får jeg bare ha litt tolmodighet :) så forsvinner det vel etterhvert.

noe riktig må jeg vel gjøre ja, bare jeg ikke går ned for fort? eller burde egentlig spist mere..

Matvalgene ser bra ut hvertfall. Kan du oppgi ca mengde også?

oi det vet jeg vel egentlig, har ikke målt eller veid jeg, bare tar litt av hvert. :oops: blir ihvertfall passe mett.

kanskje jeg skal begynne å veie maten?

Annonse

Du trenger ikke nødvendigvis være så nøye på det, men du veit vel f.eks. hvor mange laksefilleter, hvor mange egg, hvor mange koteletter, hvor mange poteter, hvor mye av kesamboksen(evt hvor mange) osv du har.

Forøvrig greit nok å ta det litt på feelingen, så lenge du ikke ender opp med å spise alt for lite.

Men om du vil at noen skal drøfte om du spiser mye eller lite, så er det essensielt å vite hvor mye av hver matvare du spiser.

ja det vet jeg jo, spiser jo en av f.eks kottelett, laksefilet, kyllingfillet ( litt vanskelig å vite da jeg steker opp masse og skjærer de i biter) ellers så tar jeg en potet om jeg har det, eller to-tre ss pasta, ris, masse salat.

Tar jeg kesam har jeg tatt ca 3 ss, og varmet opp frossne bær :)

håper dette hjalp litt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...