Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nettopp fått meg sko med oppbygd hæl. Dere som er vant til å trene med disse, hvilke øvelser bør man ta de av i?

Markløft og strake markløft er jo en selvfølge. Men hva med pendlay rows f.eks? Hadde de selv på under denne og synes det gikk helt fint. Etbeins strake markløft gikk også bra med skoene på.

Har tidliggere trent i flate converse sko så er vant til å ha sko på i alle øvelser.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16470-styrketrening-i-oppbygde-sko/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde faktisk at det var vanlig å ikke bruke opphøyd hæl i markløft, jeg. Heller mer i knebøy+varianter av denne, og benkpress.

Tolker Oddis dit hen at han mener det er en selvfølge at man tar de av i mark jeg. Slik at dere er enige på det punktet.

Jeg trodde faktisk at det var vanlig å ikke bruke opphøyd hæl i markløft, jeg. Heller mer i knebøy+varianter av denne, og benkpress.

Ja, er korrekt det. Du leste kanskje litt for kjapt. Spørsmålet var hvilke man ikke burde bruke de i.

Er helt og holdent en smakssak :) Grunnen til at de fleste ikke har sko med hæl i mark er for å korte løftebanen samt ikke få forskjøvet tyngdepunktet frem på tåballene.

Utover det så ser du helt selv :)

Takk for oppklarende svar :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...