Gå til innhold

Forbrenne fett og bygge muskler - 3 ganger i uken trening?


oble

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute av form, og vil komme i gang med treningen igjen. Har vært mye på reise og det er vinter, gode/dårlige unnskyldninger for at joggeskoene har blitt liggende i skapet.

Jeg har tidligere jogget langdistanse, 4X4, sistnevnte effektivt når det gjaldt fettforbrenning. Jeg har også prøvd å svømme litt, samt trene styrke, men fant dette kjedelig, og bor dessuten langt unna en svømmehall.

Målet er å fjerne fett og bygge litt muskler, stramme litt opp.

Jeg tror det er urealistisk å få trent mer enn 3 ganger i uken, om ikke noe av treningen foregår hjemme. Hvordan ville dere lagt opp programmet? Jeg har inntrykk av at svømming kan være bra, siden det trener hele kroppen, men det blir fort kjedelig og det er kanskje ikke så bra for fettforbrenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyde 185 cm, vekt noen og nitti sist jeg sjekket (har ingen vekt her)

Mener du tre ganger styrketrening i tillegg til kardio? Hvor ofte kardio i så fall? Hadde vært fint å samle slik at det ble tre treningsøkter totalt ukentlig. Prøver være realistisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 ganger styrketrening i uken. Du kan ta kardio etter styrketreningen.

Du trenger egentlig ikke kardio, men om du føler for det så kjør på.

Hvis vi sier du er 185cm høy og 93 kg så er basalforbrenningen din på rundt 1900 kcal ifølge fitnessbloggen sin kalorikalkulator.

Du kan godt legge deg på rundt 2000 kcal i begynnelsen også ser du på vekten om du går ned i vekt. Bruk også målebånd, målebånd burde være det du ser mest på når det kommer framgang(+ speilet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Men dette krever en personlig trener, ikke sant? Jeg er redd for å trene feil, eller legge på meg hvis jeg ikke gjør treningen bra nok. Jeg er også realistisk, og vet mer enn tre ganger i uken neppe vil skje. Skulle gjerne hatt intervalltrening som en del av opplegget.

Har lest noe av Yngvar (Andersen?) angående trening for nybegynnere (kan vel omtrent kalle meg det. Hvordan ser dere på hans ideer om å trene hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 3 og 4 ganger i uken (annenhver) og har fått faktisk en del resultater siste mnd.

Jeg har øvelser som knebøy, hip thrust, utfall, planke, hengende beinhev, sittende roing, nedtrekk, pushups/pullups (bytter litt på) og gjør alle 8x3 eller 12x3. Varierer litt pr øvelse. I tilegg trener jeg 4x4. Vet jo ikke om det samme fungerer for deg, men skulle tro det kunne ha noen effekt når det har hatt det på meg ihvertfall da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...