Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å sette opp en lettvindt diett UTEN måltidserstattere og pulver?


Maymay

Anbefalte innlegg

Hvorfor er ikke havregryn en god kilde til protein til en mor i tidsklemma? Hva foreslår du? Kylling og ris til alle måltidene?

Nei, men jeg ser på det slik at det makronæringsstoffet det er mest av i en matvare = kilden. Som at egg og fet fisk er en kilde til protein og fett(men i egg kan du skille plommen fra hvitten). Jeg er ikke uenig med deg i at havregryn ikke ineholder protein, det gjør jo brokkoli også - men det er på langt nær en lik kvalitet og aminosyreprofil som animalske produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interresant det Fagerli snakker om der.. det handler jo ikke bare om å få i seg nok kalorier for en typisk bygger.. handler om å spise rett og da kan det, i likhet med en vanlig person være hensiktsmessig å plassere makronæringsstoffene strategisk.

Trådstarter trener på morgenen og vil ha god nytte av karbohydrat enten frokosten kommer før eller etter treningen.

Nei, men jeg ser på det slik at det makronæringsstoffet det er mest av i en matvare = kilden. Som at egg og fet fisk er en kilde til protein og fett(men i egg kan du skille plommen fra hvitten). Jeg er ikke uenig med deg i at havregryn ikke ineholder protein, det gjør jo brokkoli også - men det er på langt nær en lik kvalitet og aminosyreprofil som animalske produkter.

Blir drøyt å sammenligne kvaliteten på proteinet i havregrynet med kvaliteten på proteinet i brokkolien.

Fordi det er lite protein i forhold til karb.

Karbohydrater er viktig om morgenen, spesielt i dette tilfellet, da trådstarter trener om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggere vil seff også hatt enda bedre effekt ved å plassere litt strategisk - spesielt på en diett.

Ja og igjen - hvorfor er det så viktig med karb på morgenen (før trening) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggere vil seff også hatt enda bedre effekt ved å plassere litt strategisk - spesielt på en diett.

Ja og igjen - hvorfor er det så viktig med karb på morgenen (før trening) ?

I dette tilfellet: Trådstarter trener på morgenen, og vil ha god nytte av karbohydrat, enten om hun trener før eller etter frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer med masse påstander her, men kan du begrunne det du sier?

"Det er mer hensiktsmessig å gi musklene karb etter trening og måltidene etter - det er da de trenger det mest, til restitusjon og oppbygging."

Hvorfor skal jeg begrunne noe du har begrunnet selv? Frokosten til trådstarter er etter treningen, og i følge deg selv vil det være optimalt med karbohydrater etter trening.

Et spørsmål til dere begge: Er halvparten av medlemmene her moderatorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier hun vil ha nytte av karb på morgenen enten om hun trener før eller etter frokost.

Trener hun før frokost så kan hun fint spise karb i første måltid. Hvor har trådstarter sagt at hun trener før frokost? Hun sier hun trener før jobb..

Uansett, det er ikke det at man skal ekskludere karb i første måltid, men det kan være hensiktsmessig å spise lite tidlig på dagen og mer sent på dagen. Dette er som sagt en måte å optimalisere dietten på og ikke noe som er en "lov".

Nå legger vi denne diskusjonen død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et fint oppsett ,Sitronsaft, det var akkurat så enkelt som jeg ville ha det.

I mitt tilfelle vil enten frokosten inntas type 15 min før trening, eller rett etter trening (muligens i bilen på vei til jobb).

Har dere et godt alternativ til havregrøt, som kan spises "på farten", etter trening?

4 måltider er nok mer enn nok for meg i første omgang. Men mener dere det er best at jeg drikker bare vann? Med tanke på kaloriene i evt melk, juice osv, som da vil komme i tillegg til de 1700 i eksempelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...