Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har siden i høst trent 5x5, og liker programmet veldig, veldig godt sammenlignet med tidligere programmer (f.eks RYP).

Problemet er at jeg er helgependler, og derfor kun har tilgang på treningssenter f.o.m mandags kveld, t.o.m fredag morgen. Mandag kveld er det forøvrig ikke sjans i havet til å få trent med annet enn manualer (om jeg er heldig), da køen til knebøystativet er laaaang.

Er det greit å trene 5x5 kun to ganger i uka, eller blir det dumt? Da tenker jeg på at en del øvelser får jeg jo da kun gjennomgått en gang i uka (benkpress, markløft etc). Tanken er å trene på tirsdager og fredager.

Er det evt noen justeringer jeg kan gjøre s.a. 5x5 passer bedre med de dagene jeg kan trene på senter?

Fortsetter under...

Ja, det kan du. Trener du det 2 ganger i uken kan du jo vurdere å trene benk begge dagene (holder kanskje med 2 sett den dagen du trener press) og kanskje øke volumet litt på dra øvelsene også (f.eks både chins og roing begge dagene). Det blir jo strengt tatt ikke 5x5 på den måten, men det gjør det jo ikke med bare 2 dager uansett.

Du kan også trene tirsdag, onsdag og fredag selv om det ikke er helt optimalt. Pass da på at onsdagen blir lett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...