SlayerDad Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Har også lagt dette under loggboka mi. No spam intended: Det er rart å se seg selv i speilet for tiden. Rart og morsomt. Fordi jeg ser nå stadig hvordan musklene begynner å komme mer frem, særlig skuldrene og overarmene. Jeg har av og til tjuvlånt håndspeilet til kona for å se på ryggen, og sannelig har det begynt å komme frem en del muskler der også. Dette er helt nytt for meg. Hele livet mitt har jeg vært overvektig. Nei, jeg har vært feit. I perioder har jeg vært tynnere enn i andre, men fortsatt med mage (Joda, den er der den også enda.) Da vi gifta oss, var kona og jeg på god veit til å bli klinisk overvektige. Gudene veit hvor mye vi veide da. Heldigvis kom vi på bedre tanker. Det begynte med at vi startet å spise ketogent. Det var sommeren 2011. Nå, i januar 2013, bruker jeg livvidde 32 i bukser, jeg bruker medium/large i skjorter og gensere. Jeg er på mitt tredje belte på halvannet år fordi de andre har blitt for lange. Sommeren 2011 brukte jeg x-large i skjorter og gensere, og jeg brukte livvidde 38 i bukser. I oktober 2011 kom jeg meg tilbake på gymmet etter et opphold på flere år. Sakte, men sikkert, kom styrken tilbake. Jeg begynte med et tradisjonelt 3x10-program. På nyåret 2012 skiftet jeg over til 5x5 og tok i bruk tabata-protokollen. I fjor høst oppdaget jeg Vince «The Iron Guru» Gironda og følger nå hans 8x8-program, samtidig som jeg fortsatt spiser ketogent/lchf. For tiden tester jeg også periodisk faste og har tenkt til å fortsette med det frem mot påske. I fjor høst bytta jeg også gym. Jeg trener nå rett rundt hjørnet fra jobben, på 24fitness, og jeg elsker det der. Ja, det er sliten sammenlignet med f eks Sats eller Elixia, men jeg har prata med mer folk der enn på noe annet sted jeg har trent før, og det er et effektivt gym. Tiden jeg tilbringer på gymmet har nå blitt en tid jeg har helt for meg selv, der jeg kan la tankene forsvinne, fokusere på helt andre ting, få et fysisk utløp for stresset fra arbeidsdagen. Det er enormt gøy å merke hvordan jeg orker å øke belastningen, kutte hviletid, teste nye øvelser. Jeg tør nå også å bruke singlet på trening. Og det å se hvordan musklene jobber er helt fantastisk. I sommer var jeg på min laveste vekt i voksen alder, 80,5 kg. Jeg veier nå seks kilo mer, men magemålet er det samme som i juli. Noen nøkkeltall: Jeg begynte ikke å måle meg før i oktober 2011. Startvekt da var 89 kg. Jeg antar at jeg da hadde gått ned 15-20 kg. Jeg veier nå 86 kg. Magen har gått fra 104,5 til 84,5 kg. Skuldrene fra 109 til 125 cm Bryst fra 108 til 99,5 Hofta fra 98 til 89 kg. Når det gjelder armer, lår og legger er det liten forskjell fra utgangspunktet når det gjelder cm, men jeg merker de har en helt annen sammensetning enn før, de føles større, kraftigere, fastere. Målet mitt er å bli kvitt den hersens magen som jeg alltid har hatt. Jeg har ingen planer om å bli en kroppsbygger eller stille i konkurranse. Jeg gjør dette for meg selv. Ingen andre. tutta82, Tomt, Beccabelieveit og 7 andre 10 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16249-min-reise-s%C3%A5-langt-en-oppsummering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.