Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Problemet er som trådnavn. Eg har vore vant til å ha ganske bra str på lår etter mykje intensiv sykling og raske fjellturer, det har eg ikkje no pga treningsopphold. No passer slimfit dongribukser uten stretch.. Lika ikkje!

Er det ein god ide å trene:

Knebøy 3x5 tungt m 1 rep i reserve på siste sett. (også oppvarming såklart)

Markløft 3x5 tungt m 1 rep i reserve på siste sett.

Beinpress 3x10 tungt m 2-3 rep i reserve på siste sett.

Trener ein variant av SS, har kjørt det som fullkropp i det siste pga fjerning av øvelser som belaster skadet skulder.

Ønsker å fortsette med å øke styrke, for det er så j*vlig artig :-) Men eg ønsker også å bygge meire lår.

Andre forslag? Er dette lurt? Let det seg gjere?

Fortsetter under...

For meg virker det ulurt å trene så mye Mark i samme økt..?

Så mye? Er da ikke mye markløft dette.

Jeg anbefaler deg et mengde trenings program, med mye fokus på knebøy. Det vil sette fart på volum og styrken i beina + et lite overskudd av kcal. :)

Eg (re)starta m styrke etter opphold på 2-3 år frå seriøs styrketrening i november, så hovedfokuset mitt skal være på teknikk forbedring og styrkeøkning (i følge meg sjølv). Maten eg et er proteinrik 1.5-1.8g/kg og med eit lavt underskudd pga 28.7% fettprosent. Men så har eg jo løst på større lår også da. Lurer berre på om det er ein god ide/let seg gjere :) Eg ser at eg har noko sprikende målsetninger ang bf og volumøkning.

Kanskje eg kan omformulere spm mitt..

Vil 3x10 tunge rep i beinpress skade styrkeframgangen min i mark og bøy? Om nei, bør eg satse på eit anna volum i beinpress?

Hvis du kjører så tungt på beinpressen at du ikke har futt igjen til markløft eller knebøy,så vil det jo være vanskeligere å øke i mark/bøy enn om du tok de mens du var fresh og opplagt.

Avhengig av hvor tungt du løfter kan fort 3x5 bli mye, men er også fint mulig uten å bli helt gjennomherpet og.

At du vil få volumøkning i lår og stump av mye mark og mye knebøy går fint,spesiellt når man er nybegynner , selv om man er på beskjedent underskudd. Det lar seg absolutt gjøre:)

Annonse

Så mye? Er da ikke mye markløft dette.

Jeg anbefaler deg et mengde trenings program, med mye fokus på knebøy. Det vil sette fart på volum og styrken i beina + et lite overskudd av kcal. :)

Hvor hun skal trene både bøy og press i samme trening, er det en av de 3 som vil få dårligere utfall :p

Problemet er som trådnavn. Eg har vore vant til å ha ganske bra str på lår etter mykje intensiv sykling og raske fjellturer, det har eg ikkje no pga treningsopphold. No passer slimfit dongribukser uten stretch.. Lika ikkje!

Er det ein god ide å trene:

Knebøy 3x5 tungt m 1 rep i reserve på siste sett. (også oppvarming såklart)

Markløft 3x5 tungt m 1 rep i reserve på siste sett.

Beinpress 3x10 tungt m 2-3 rep i reserve på siste sett.

Trener ein variant av SS, har kjørt det som fullkropp i det siste pga fjerning av øvelser som belaster skadet skulder.

Ønsker å fortsette med å øke styrke, for det er så j*vlig artig :-) Men eg ønsker også å bygge meire lår.

Andre forslag? Er dette lurt? Let det seg gjere?

Eg tek beinpress til slutt, pga at eg ikkje bryr meg om kva framgang/vektøkning eg skal ha i den øvelsen.

Har forøvrig vore mykje plaga av isijas tidlegare, men denne mengden m mark har gått fint i ca 2 mnd bortsett frå 2-3 gonger da eg har vorte støl og fått smerter pga det. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...