Gå til innhold

PT sine arbeidsoppgaver


Kristian

Anbefalte innlegg

Jeg har trent en del opp gjennom årene, noen ganger undrer jeg meg over arbeidsoppgavene til de instruktørene på sentrene. Er det kun de timene man har kunde som er viktigst? Hva når man ikke har kunde....har ofte undret meg over hvorfor de ikke hjelper/korrigerer/motiverer folk som kommer for å trene....ser det ikke så ofte! Skjer jo ofte at man observerer random person gjøre en øvelse feil...

Nå mener jeg ikke at alle som er PT her inne er dårlig, jeg har jo observert en del så har jo lurt litt på dette.

For å gjøre spørsmålet klart: Hva er arbeidsoppgavene deres som regel når man IKKE har kunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg er inne på et emne jeg ikke kan så mye om her, men jeg vil tro at dem er personlige trenere, som ikke har så mye med trenene mosjonister å gjøre. Noe som i seg selv er synd, med tanke på at det er en meget fin måte å selge seg inn til en kunde på.

Der jeg trener og har trent, diverse Elixia-senter og SATS, så har dem motivatorer og instruktører som viser og er behjelpelige med spørsmål angående trening, mens PT er en betalingstjeneste.

Så arbeidsoppgavene til en PT, er vel å skaffe seg nye kunder vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er inne på et emne jeg ikke kan så mye om her, men jeg vil tro at dem er personlige trenere, som ikke har så mye med trenene mosjonister å gjøre. Noe som i seg selv er synd, med tanke på at det er en meget fin måte å selge seg inn til en kunde på.

Der jeg trener og har trent, diverse Elixia-senter og SATS, så har dem motivatorer og instruktører som viser og er behjelpelige med spørsmål angående trening, mens PT er en betalingstjeneste.

Så arbeidsoppgavene til en PT, er vel å skaffe seg nye kunder vil jeg tro.

Helt sikkert inne på noe der. Er jo ikke alle som er PT som jobber der. Men det kan vel ikke være eneste arbeidsoppgave til PT å skaffe nye kunder/følge dem opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert inne på noe der. Er jo ikke alle som er PT som jobber der. Men det kan vel ikke være eneste arbeidsoppgave til PT å skaffe nye kunder/følge dem opp?

Det kommer nok ann på arbeidskontrakten, vil jeg tro. Men jo, jeg tror de fleste sin oppgave på senter, som PT, er å skaffe seg kunder. Type Elixia, tar jo prosenter av det timene du har som PT, så hvordan du skaffer kunder/penger er din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En personlig trener vil bare få betalt for timer han/hun har med kunder, ergo en personlig treners arbeidsoppgaver er å trene og følge opp egne kunder. Treningsveiledere derimot skal hjelpe medlemmer med alt mulig fra teknikk til programmeringsspørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ofte undret meg over hvorfor de ikke hjelper/korrigerer/motiverer folk som kommer for å trene....ser det ikke så ofte! Skjer jo ofte at man observerer random person gjøre en øvelse feil...

Noen liker å bli korrigert, noen liker det ikke. Så det er ikke bare bare å si ifra alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En personlig trener vil bare få betalt for timer han/hun har med kunder, ergo en personlig treners arbeidsoppgaver er å trene og følge opp egne kunder. Treningsveiledere derimot skal hjelpe medlemmer med alt mulig fra teknikk til programmeringsspørsmål.

Treningsveileder ja da er det nok sånn! Ser den -

Noen liker å bli korrigert, noen liker det ikke. Så det er ikke bare bare å si ifra alltid :)
Det er sant det!

Trener på en nyåpnet EVO i sandefjord. Ble litt tatt på senga der når en pt kom å korrigerte meg på en øvelse (splitt knebøy med stang) satte pris på det og etter det studerte jeg han litt. Han skal ha ros for å snakke med de som ville. Hjalp de som gjorde det feil osv ble litt imponert for jeg kan ikke huske sist jeg har sett en PT gjøre det! (Her er det godt mulig at han jobber med å skaffe seg kunder...man vet aldri!!) Shelton Davis heter han!! Synes han skal ha en klapp på skulderen for måten han er på når han først er der (på jobb) men skjønner at det er forskjellige arbeidskontrakter fra sted til sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...