Gå til innhold

Tursekk, anbefalinger?


Petter94

Anbefalte innlegg

Ludvig er søppel

Bekreftes.

Nå har jeg akkurat tatt meg min første tur med sekk og marsjstøvler siden før jul, gjorde godt. Tenkte jeg måtte prøve ut Ludvigen etter diskusjonen her før jeg investerte dyrt i ny sekk. Konklusjonen er følgende.

Fy faen for en møkkasekk. Med en totalvekt på 115kg, hvorav 30kg gråstein elendig pakket i en utrolig ubehagelig sekk vandret jeg ut i svart ulendt terreng, med marsjstøvler og lommelykt. Ble bare en to-timers tur. Men etter ryggøkten tidligere i dag så var det nok like greit. Jeg kommer til å klare meg fint med ludvigen. Kommer jeg på opptak og blir utlevert en lik møkkasekk, er jeg forberedt. Kommer jeg på opptak å får utlevert en god og behagelig sekk, har jeg en fordel. Uansett, skal jeg klare meg dit jeg har tenkt meg holder det ikke med en personlighet som krever enkleste utvei fra enhver problemstilling. Ser frem til ett tur-rikt halvår med min nye bestevenn, Ludvig <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Spør dere her i tråden i stedet for å spamme forumet med unødige tråder, håper noen her kan svare :)

Hvor trangt skal M77 sitte på foten? Litt løst spørsmål kanskje. Jeg har 2 par, ett i 42 og ett i 43. Kjøpte akkurat formstøpte såler, og med disse + ullsålene + tjukke raggsokker så var det kanskje litt vell trangt nedi der. Var hovedsaklig i høyden det var verst. Tærene krøller seg ikke sammen i tuppen for å si det slik. Jeg vet jo og at M77 utvider seg etterhvert, det paret i 42 er ikke så veldig mye brukt. Kanskje 2-3mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg misforstår, men du trenger vel ikke to sett med såler?

Prøv å ta ett sett såler, sokkene du vil ha og vass litt med de. Jeg hadde trange m77, men de satt veldig bra etter en tur i elva :)

Takk for tipset :) Nei jeg vet ikke. Søkte jo litt rundt nå før jeg spurte her, å sånn jeg har forstått det er det vanlig med standard ullsåler (For temperatur og fukt sin del) Og selv-valgte innleggsåler i tillegg (For min del, formstøpte). Var sånn jeg forstod det på han på G-sport og. Men som sagt, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde var å bruke "mine" såler på varmere tider, slet en del med beinhinnebetennelse.. Da vinteren kom byttet jeg såler og brukte ullsålene.

Det jeg tenker er, hvorfor bruke to såler? Hvis du legger ullsålen nederst vil den ikke skape det varme luftrommet som man ønsker pga du har en såle over. Legger du ullsålen øverst vil du ikke merke noe til din egen og da er hele poenget borte.

Dette er ihvertfall det jeg tenker og har erfart :p

Men jeg hadde ihvertfall tatt en tur i badekaret eller noe for å fått skoene våte også gått en tur til skoa er tørre. Da blir skoen tilpasset foten din + en sokk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du søkt noe opptak eller trener du fram mot et?

Skal søke ja. Fristen er 1.Mars. Når du søker på nettet må du jo fylle inn resultater fra egentest, 5km, 400m svøm, sit-ups osv..

Så nå utsetter jeg det helt frem til fristen så jeg kan ha best mulig resultater i søknaden. Så er opptaket i slutten av juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvlene dine blir fylt med vann en dag på rekrutten og må traskes rundt i en hel dag, så om du har støvler fra før av kan du like godt gjøre det nå.

Ellers fungerer det veldig greit med ullsålene en får utlevert, med ullsiden NED mot bakken.

Under informasjonen om tjenesten/opptaket jeg har søkt på står det at du børr helst stille med ferdig inngåtte. Å det krever vell en 25-30mil (?). I tillegg er det dette alle sier på forumer og personer jeg kjenner som har deltatt på samme opptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...