Gå til innhold

Hvilepuls


kris135

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilepulsen min ligger på ca 46. Har alltid hatt lav hvilepuls, også når jeg var utrent. Jeg har hørt at en lav hvilepuls indikerer god fysisk form, stemmer dette?? Det kan umulig stemme på meg, jeg er ikke i spesielt god fysisk form, har mer anlegg for å bygge muskler enn utholdenhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepulsen min ligger på ca 46. Har alltid hatt lav hvilepuls, også når jeg var utrent. Jeg har hørt at en lav hvilepuls indikerer god fysisk form, stemmer dette?? Det kan umulig stemme på meg, jeg er ikke i spesielt god fysisk form, har mer anlegg for å bygge muskler enn utholdenhet ;)

Man kan ha lav hvilepuls selv om man ikke er i god form. Man at hvilepulsen synker er et tegn på at formen bedres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha lav hvilepuls selv om man ikke er i god form. Man at hvilepulsen synker er et tegn på at formen bedres:)

Aha... :) Dumt at jeg ikke husker hva hvilepulsen var på før jeg begynte å trene, da. Men da skal jeg sjekke hva den ligger på i vår og i høst. Trener typisk mer kardio på sommerhalvåret enn vinterhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepulsen min har STEGET! WAF.....

Da jeg var hos legen i april en gang og satt i stolen vanlig var pulsen på 43. Når jeg måler sittende nå er jeg like over 50 :( Dvs at hvilepulsen min er kanskje 45 (eller noe lavere?).

Kan variere litt fra dag til dag og uke til uke avhengig av om du er stresset, sover bra og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...