Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trener for tiden med et helkroppsprogram tre dager i uken, hvor jeg fokuserer på å kjøre gjennom hele kroppen hver økt. Har til nå hatt benkpress og skulderpress hver økt, men lurer enkelt og greit på om jeg ikke taper så alt for mye på å kun ha benkpress?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15692-%C3%B8velsesutvalg-for-helkropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knebøy

Benkpress

Markløft (/ Pendlayroing)

Chins

Skulderpress

+ valgfrie tilleggsøvelser

Synes det er et fint oppsett som får med det viktigste og gir rom for litt bro'ing på slutten de dagene man føler for det. Hvis man har trent i et par år blir det nok for mye med (tung) markløft tre ganger i uka, men har man 5 RM på 100 kg, så kjør på.

Annonse

Knebøy

Benkpress

Markløft (/ Pendlayroing)

Chins

Skulderpress

+ valgfrie tilleggsøvelser

Synes det er et fint oppsett som får med det viktigste og gir rom for litt bro'ing på slutten de dagene man føler for det. Hvis man har trent i et par år blir det nok for mye med (tung) markløft tre ganger i uka, men har man 5 RM på 100 kg, så kjør på.

Kjører noe lignende det du ramser opp her, samtidig som jeg også kjører et program for sit-ups og push-ups fordi jeg snart skal inn til førstegangstjeneste. Merker bare at øktene til tider blir veldig lange i og med at jeg har en del store og tunge baseøvelser, og det var derfor jeg tenkte at jeg kanskje kunne holde meg til benkpress i stedet for både benk- og skulderpress ;)

Jeg ville heller ha prioritert å trent bein og rygg 3 dager i uka enn brystet :)

Det gjør jeg også, derfor jeg kutter ned på bryst/skuldre/triceps og ikke rygg eller bein :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...