Gå til innhold

Bicepsproblemer - stor forskjell på armene


dagthomas

Anbefalte innlegg

Fra Moss er det kanskje litt i overkant reisevei ;) En grundig sjekk pleier å ligge på +/- 500 kr og tar ca en time. Det er ikke noe stikking involvert. Testingen vil bestå av undersøkelse av reflekser, sensibilitet og styrke, nervestrekktester, provokasjonstester for alt av prolaps/spinal stenose/TOS osvosv og eventuelle videre tester ettersom man finner noe. Om man finner noe muffins kan det være aktuelt å henvise videre til billeddiagnostikk.

Oki, smooth - da fortsetter jeg med treningen og ser det ann, så skal jeg prøve få til en sånn undersøkelse lokalt på nyåret - for å forsikre meg at jeg ikke blir til et monster mht treningen :)

Takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, her kommer brotip siden Ole-Mats tok de srz rådene:

1: Du måler etter trening. Du kaster rundt på manualene med begge armene men får litt mer pump i høyre arm som gjør forskjellene større enn de er

2: Du hiver rundt på manualene. Ja, med begge armer. Lær deg å løfte manualene kun med biceps, ikke med skuldrene/brystet.

3: Du er rammeskjev fordi du er helt utrent - det jevner seg nok mer ut, men forvent at venstre alltid er litt mindre og svakere enn høyre. Alltid begynn med venstre arm og pass på du har lik bevegelse med begge armene om den er mer ukoordinert . Ikke gjøre høyre mer teit enn den er, men passe på at venstre arbeider som den skal.

Sideulikhet er nokså vanlig, greit å få det sjekket ut likevel så du vet det ikke er noe å tenke på.

Supert, kjører egentlig bare 5x5 og blir ikke mye manualer - så får vel supplere evt gå over til det og ta det med rolige og beherskede bevegelser.

Hardt å gå fra feit til fit - men med protips på forumet så skal jeg klare det :)

Takk til alle som gadd å ta seg tid til å svare, setter pris på det!

Ikke gjøre høyre mer teit enn den er, men passe på at venstre arbeider som den skal.

If-you-know-what-I-mean-mr-bean-meme.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...