Francisco Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Hadde på skolen her i dag: Få ut alt frustrasjon på ark skriv ned, oppgave. Vi hadde 20 min. Så mye skrivefeil sikkert osv , å, og feil , feil… men det funka! Innledning: Tenke jeg skulle få fram budskapet mitt om overvekt, Leser ofte rundt omkring at Slankepiller, ”jeg gitt ned 7 kg på 2 uker” , ”gjør som meg, da går du ned i vekt raskt til sommeren” ”har du lyst på fin bikinikropp til sommeren prøv ut Slank 3 pillene som gjør at du fyker drastisk ned i vent” Hoveddel: Min mening om overvekt, er så enkelt som gjør noe med det. Vi har for mange overvektige folk generelt i verden/ Norge, De overvektige klager på depresjon og masse annet unødvendig greier. Alt ligger psykisk lei av folk skal komme med unnskyldninger med foreldrene mine er overvektige derfor er jeg det. Derfor kan jeg ikke gjøre noe med det. Som sagt alt er psykisk du må ville få det til aldri gi opp. Selv personer som er sykt bra fysisk form sliter med syken ofte når dem tenker ” I dag er kroppen støl greier så vidt å bevege meg” men likevel kommer dem seg ut fordi psyken dem er går som dette” jeg kan ikke droppe treningsøkt bare fordi jeg er støl” Hvis alle tenker ” næææh, i dag gidder jeg ikke fordi det regner” Kommer man seg ikke noen vei. Skal du oppnå noe må man jobbe for det. De overvektige tenker ofte ” jeg er overvektig jeg kan ikke gjøre noe med det, jeg har prøvd mange forskjellige dietter, men ikke kommet noe vei fordi jeg ikke greier det i lengden” STOPP ME ALT DIETT SNAKKE! Over hørte en samtale på trikken fordi mobilen gikk tom for batteri hadde har ørepluggene i for å late at jeg hørte på musikk. Hørte de 2 foran meg snakke om diett. Samtalen gikk som sånn ” hvilken diett har du prøvd nå?” Funka den? Hvor lenge har du holdt på med den dietten? De var 2, hørte dem snakke om diett fra Majorstuen til Ljabru 50 min tokk den turen. Fordi det var i rushtrafikken følte ut som flere timer… De forsettet å snakke om ”hvilke slankepiller har du prøvd i det siste?” de babla i vei. De virka ikke så lykkelig og fornøyd og her sitter jeg med Elixia bagg, og tenker” Har hatt fin treningsøkt i dag jeg, hadde fin Cardio trening i morgen klokka 06 på morgningen. Mye som surret i hodet mitt om jeg skulle gi tips eller om jeg bare skulle sitte å høre på. Syns det er syns at dem blir ”lurt” til å kjøpe produkter som skal hjelpe dem å fly ned i vekt. ”Fat Burn”, ”slanke pillene”, “lykke pillene” alle de greien funker ja, men det funker fordi som har kontroll over kostholdet sitt, f.eks. kroppsbyggere som går på streng diett som skal fin pusse kantene /formene til konkurranse. Har du ikke kontroll og bare dytter i deg mat så kommer du aldri til å se noe forskjell på kroppen. De forsetter å snakke om at nyttårsmålet mitt blir gå ned 7 – 10 kg at jeg skal begynne trene 5 – 6 ganger i uka etter nyttår. Jeg tenke da” skal jeg sifra? Ikke start rett opp på 5 – 6 ganger i uka kroppen din er ikke vant til så mye trøkk da går du garantert på en smell til sykt mye som surrer i hodet mitt nå, så mye jeg har lyst å si til dem gi tips osv. Sluttdel: Jeg skal bare oppsummere jeg har ikke noe i mot overvektige, jeg har ikke noe i mot at folk liker mat og spiser litt x-tra enn andre har de dagene selv. Men siden jeg er på + siden med trening kan du egentlig spise hva du vil uten at du går opp eller ned. Hvis du bare følger litt med hva du får inn i kroppen, bare har de i baktankene. Ja du kan ta 1 kebab i gang i blant ja du kan ta spise godteriet du kjøpte deg inn. Selv om når jeg skal ha ”kose kveld” går det i banan proteinshake? Coca cola 0,33 l boksene kan bli en del av dem en kveld 3 -4 som regel. Er mer bare lei sutring ” jeg er feit”, ” jeg har for mye fett her” , ”jeg ser ikke framgang på Six Packen” da kan du tenke deg til at når du har de ”kose stundene” at det fettet du får da legger seg på magen, varier fra folk til folk hvor fettet legger seg. Du lærer med å spørre andre, det jeg pleier å gjøre før kunne ikke jeg så mye, jeg kunne det meste teoretisk med gjøre det i praksis var mer slitsomt. Hadde vel ”kukerundsyndromet” på engelsk ”fuckarounditis” jeg kunne komme med 1 liters Coca cola snakke om hvordan sist fest var snakke om alt annet en trening på treningssenteret. Vi gutta kom for å stikke i spa og massasje stolen. Når jeg endelig fikk fingeren ut av ”ræva” unnskyld språkbruket, men fakta må på bordet. Jeg var støttemedlem på treningssentret der jeg ”trente” var den tiden det var ”inn” med facebook statuser. ”stikker på treningssentret og trener” når vi gjorde helt motsatt. Nå trener jeg seriøst jeg hjelper venner med tips, noen ganger lager jeg treningsprogram sier hva dem bør spiser, finner ut hvor seriøst dem tar det og hvor dem ligger an om den teller inntak kalorier, fett osv mat eller om dem bare skal komme fra usunn mat til sunn mat der alt trening starter. Starter med Sunn mat greie det i 1 periode uten trene gjøre kroppen vant til at det du putter i kroppen skal være sunt. Periode 2 spise sunt og trene 1 – 3 ganger i uka. Morsomme er når du kan trene, telle inntak mat uten og tenke over det + tillegg ha bra kropp periode 4 vennene rundt deg registrerer at du tar trening seriøst, du kan gå tilbake til den ”perioden ” du spise litt usunt, men tillegg være på + siden med over 2000 kvinner – 3000 menn. Når du kan tenke ” det går bra jeg kan ta melkesjokolade ligger på + veldig mye så denne ødelegger ikke noe av treningen. Skal du opp på periode 5 der fitnessutøvere ligger, noen liker det noen liker ikke det, jeg er redd for at jeg ender om i Fitness greier snart. Der kommer psyken tilbake 100% fokus på mat og trening. Jeg liker periode 4 der jeg liker å holde meg det var alt jeg hadde på hjerte deilig å få det ut. Bilde her tatt 1. august 2012 "kukerundtsyndromet" Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15675-overvekt-skal-vi-si-fra-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
StiligeCecilie Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Det er kanskje enklere å hjelpe noen som står en nær, enn noen som man treffer på trikken. Det som er greit med venner er at når de ser dine resultater, så spør dem gjerne hvordan du fikk det til. Jeg har merket det etter jeg gikk ned 15kg, jeg får spørsmål fra ALLE om hvordan jeg gjorde det.. Også fra mine oververktige venninner. Nå har venninna mi gått ned 10kg etter at hun ba meg om hjelp Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15675-overvekt-skal-vi-si-fra-hjelp/#findComment-602856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
focuseme Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Spørsmålet i spørreundersøkelsen din trenger seriøst omformulering OhMickey og Lilo 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15675-overvekt-skal-vi-si-fra-hjelp/#findComment-602895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Francisco Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Spørsmålet i spørreundersøkelsen din trenger seriøst omformulering hahah, sorry hadde elendig tid bare pøste på det jeg kom på i farten... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15675-overvekt-skal-vi-si-fra-hjelp/#findComment-602937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
focuseme Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 hahah, sorry hadde elendig tid bare pøste på det jeg kom på i farten... Bare tok litt tid før jeg faktisk skjønte hva du spurte om... Når det gjelder spørsmålet ditt; man bør være tilbakeholden med å "gi tips" til folk som ikke har peiling. Hvis folk gjør enkelte øvelser totalt feil, så ja, da kan man i verste fall si ifra. Ellers så ville jeg nok ikke gjort det... det fins mange meninger om trening og kosthold osv. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15675-overvekt-skal-vi-si-fra-hjelp/#findComment-602945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Francisco Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Ja, det er sant bare synd å høre hvor mye penger dem brukte på "lykkepillene" som skulle gjøre at dem fløy ned i fettprosent. Syns det var genialt av læreren å gi elevene 20 min få ut frustrasjonen ned på papiret, tror det hjalp Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15675-overvekt-skal-vi-si-fra-hjelp/#findComment-603108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.