Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å trene med ball i sommer på treningssenteret og synes egentlig det var veldig gøy. Likte at det utfordret meg litt mer når jeg måtte balansere hele tiden. Men er det en effektiv form for styrketrening? Har funnet mange øvelser som ser gode ut og jeg har lyst til å prøve mer.

Noen med erfaring, er det noe vits i å kjøpe en stor ball å ha hjemme? :whistle:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15649-noen-som-trener-med-fitness-ball/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja. Effektiv form for styrketrening? Spørs hva du legger i ordet "styrketrening"... Min erfaring er at alternative øvelser med bosu eller fitnessball kan være med på å styrke kjernemuskulaturen. Dette kan tenkes å ha positiv effekt på basic styrkeøvelser :-)

Jeg bruker det stort sett som oppvarming og fordi det er gøy:)

Står på knærne og går fra mer bøy i knea til 90 grader. Kaster "medisinballer" opptil 5 kg i veggen eller til en annen. Ruller fra side til side, frem og tilbake. Det kan også gjøres sittende.

Andre ting:

Front- og Sidehev(arm) jeg tar m en dumbbel på 5kg stort sett.

Triceps bak hodet.

Militærpresspå knærne

Bekkenhev statisk eller dynamisk m/u ekstra vekt. M. ryggen på ballen, eller beina på ballen.

Out rolls, (core) albuene på ballen og knesittende, og så ruller du ut så langt du klarer, og tilbake igjen.

Du kan gjøre pushups med bein på ballen, kanskje en ball under hver hand etterhvert?;)

Planke med strake armer, og så legge annenhver albue i bakken typ "opp og ned"

Knebøy

Birddog

Core: Ballen på forsiden av leggene mens du gjør planken m. utstrakte armer og fører knærne under deg eller hever rumpa/hoftene.

Det er det jeg kommer på i farta;) Hvilke øvelser som funker kommer endel ann på størrelsen på ballen også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...