Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei der

jeg er en gutt på 20 år som pleide å trene mye før (to år siden) og ønsker nå å komme igang med trening igjen. har nærmest sitti stille i mellomtiden og ønsker å begynne å bygge mer muskler og aner ikke hvor jeg skal begynne i forhold til treningsprogram, intensitet, mengde trening eller kosthold.

lest noe om en anvendingsperiode før jeg hitter treningssentrene. f eks ta push-ups hjemme o.l. i ca to måneder før det er noe vits å bruke penger på treningssenter. kommentarer?

på forhånd takk.

Fortsetter under...

Kom i gang med et treningssenter. Alt for lett å drøye trening hjemme, for du kan alltid gjøre det om 5 min

takk for svar.

logisk, men betaler i halvåret og da gir det lite mening å legge ut for de resterende 20 dagene de har åpent. noe jeg kan gjøre hjemme intil de åpner atter en gang?

De resterende 20 dagene kan du fint kjøre hjemmetrening- videre også for den saks skyld, men enig med BadWolf; prokrastinering og innsats kan ha en tendens te å gjøre hjemmeøkter noe sløvere. Man skal ikke undervurdere presset av å være omgitt med sprekinger på alt fra 16 te 70 +, et knippe dårlige bieber sanger og frivekters innvirkning på treningseffekten. Men hey; har du selvdisiplin og gode øvelser og kjører på kan 20 dagers hjemmetrening bli helt knall. Hvis du har sittet stille så og si i 2 år vil jeg tro øvelser med kroppsvekt dessuten kan kjøre deg ut ganske bra i begynnelsen- dette er i alle fall mitt case...:eek:

Anbefaler en investering i en treningsmatte (xxl f.eks) iallefall, så har du mentalt skapt en "treningsplass". Youtube/det Store Vide Nettet har masse bra hjemmetreningsvideoer, men øvelser som...:

- armhevinger

- dips (fra sengekant eller kjøkkenbenk)

- knebøy m/ sekk fylt med tunge ting (eksempelvis husets minste, husdyr eller vannflasker)

- ettbeins-knebøy (øvelsen der sofaen plutselig er knall for øvelsen(y))

- planke, sideplanke, crunches etc.

er noen innspill i allefall.

Ikke gå ut for hardt da du skal være motiver også etter julestria, og husk å ikke sammenlign deg for mye med 2 år siden- mimring er flott og koselig og sånn, men treningsmessig kan det være direkte destruktivt å drive å sammenligne slike perioder. Du skal forbedre deg ut fra der du er NÅ: skriv ned antall reps/minutter arbeidstid etc hver gang, og ha konkurranse med deg selv: hvor mye sterkere kan du bli på 20 dager? Ta bilde av deg selv dag 1, ha kostholdsstrategi klar, og lag treningsdagbok her inne: masse kan gjøres på 20 dager! Best of luck(y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...