Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei der

jeg er en gutt på 20 år som pleide å trene mye før (to år siden) og ønsker nå å komme igang med trening igjen. har nærmest sitti stille i mellomtiden og ønsker å begynne å bygge mer muskler og aner ikke hvor jeg skal begynne i forhold til treningsprogram, intensitet, mengde trening eller kosthold.

lest noe om en anvendingsperiode før jeg hitter treningssentrene. f eks ta push-ups hjemme o.l. i ca to måneder før det er noe vits å bruke penger på treningssenter. kommentarer?

på forhånd takk.

Skrevet
  "BadWolf skrev:
Kom i gang med et treningssenter. Alt for lett å drøye trening hjemme, for du kan alltid gjøre det om 5 min

takk for svar.

logisk, men betaler i halvåret og da gir det lite mening å legge ut for de resterende 20 dagene de har åpent. noe jeg kan gjøre hjemme intil de åpner atter en gang?

Skrevet

De resterende 20 dagene kan du fint kjøre hjemmetrening- videre også for den saks skyld, men enig med BadWolf; prokrastinering og innsats kan ha en tendens te å gjøre hjemmeøkter noe sløvere. Man skal ikke undervurdere presset av å være omgitt med sprekinger på alt fra 16 te 70 +, et knippe dårlige bieber sanger og frivekters innvirkning på treningseffekten. Men hey; har du selvdisiplin og gode øvelser og kjører på kan 20 dagers hjemmetrening bli helt knall. Hvis du har sittet stille så og si i 2 år vil jeg tro øvelser med kroppsvekt dessuten kan kjøre deg ut ganske bra i begynnelsen- dette er i alle fall mitt case...:eek:

Anbefaler en investering i en treningsmatte (xxl f.eks) iallefall, så har du mentalt skapt en "treningsplass". Youtube/det Store Vide Nettet har masse bra hjemmetreningsvideoer, men øvelser som...:

- armhevinger

- dips (fra sengekant eller kjøkkenbenk)

- knebøy m/ sekk fylt med tunge ting (eksempelvis husets minste, husdyr eller vannflasker)

- ettbeins-knebøy (øvelsen der sofaen plutselig er knall for øvelsen(y))

- planke, sideplanke, crunches etc.

er noen innspill i allefall.

Ikke gå ut for hardt da du skal være motiver også etter julestria, og husk å ikke sammenlign deg for mye med 2 år siden- mimring er flott og koselig og sånn, men treningsmessig kan det være direkte destruktivt å drive å sammenligne slike perioder. Du skal forbedre deg ut fra der du er NÅ: skriv ned antall reps/minutter arbeidstid etc hver gang, og ha konkurranse med deg selv: hvor mye sterkere kan du bli på 20 dager? Ta bilde av deg selv dag 1, ha kostholdsstrategi klar, og lag treningsdagbok her inne: masse kan gjøres på 20 dager! Best of luck(y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...