Idakatrine Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hei, jeg er en jente på 23 år, har i grunn alltid trent! Spilt håndball i 13 år, begynte som 13-åring på helsestudio men har på den biten vært litt av og på! Sluttet å spille håndball for noen år siden og har trent mye kondis etter dette, da mest løping! I høst med ny motivasjon meldte jeg meg inn på treningssenter igjen hvor jeg trener spinning 1-2 ganger i uken og styrkeprogram for hele kroppen 2-3 ganger i uken! Trener nå minimum 3 ganger i uken hvor min. 2 av øktene er styrke! Jeg har 3 hovedmåltider i løpet av dagen, til frokost hjemmelaget gryn, bær og fett og sukkerfri yoghurt, 2 hjemmelagde knekkebrød med ost, skinke og grønnsaker til lunsj og middag Bruker vi mye grønnsaker, salater, magert kjøtt som svin, kylling, fisk. Spiser gjerne 1-3 frukt i løpet av dagen... Jeg elsker å trene hardt og hvis jeg ikke er ordentlig svett har det ikke vært en skikkelig treningsøkt! I mange år har jeg som mange andre hatt en forstyrret selvbilde! Prøvd utallige muligheter for å gå ned i vekt, blir aldri fornøyd og er generelt redd for å legge på meg! Nå har jeg virkelig fått øynene opp for styrketrening og kjører sett på 15x3 på alle øvelsene! På Noen øvelser har jeg blitt sterkere og jeg ser tydelig forskjell på kroppen min, tynnere og mer markerte armer etc. Men jeg skulle ønske å øke mer i muskelmasse! Er i grunn fascinert over alle disse fitness jentene! Har ikke et mål om å bli som dem, men å få mer muskler og rett og slett bli ennå sterkere! Hva bør jeg gjøre? Mistenker bl.a at jeg spiser for lite??? Og bør jeg løfte tyngre og færre rep? Jeg er ca 169 høy og 65-67 kg! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15416-forvirret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Kort sagt, spis mer og tren tyngre Virker som du har forstått det selv igrunn Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15416-forvirret/#findComment-590300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hei, jeg er en jente på 23 år, har i grunn alltid trent! Spilt håndball i 13 år, begynte som 13-åring på helsestudio men har på den biten vært litt av og på! Sluttet å spille håndball for noen år siden og har trent mye kondis etter dette, da mest løping! I høst med ny motivasjon meldte jeg meg inn på treningssenter igjen hvor jeg trener spinning 1-2 ganger i uken og styrkeprogram for hele kroppen 2-3 ganger i uken! Trener nå minimum 3 ganger i uken hvor min. 2 av øktene er styrke! Jeg har 3 hovedmåltider i løpet av dagen, til frokost hjemmelaget gryn, bær og fett og sukkerfri yoghurt, 2 hjemmelagde knekkebrød med ost, skinke og grønnsaker til lunsj og middag Bruker vi mye grønnsaker, salater, magert kjøtt som svin, kylling, fisk. Spiser gjerne 1-3 frukt i løpet av dagen... Jeg elsker å trene hardt og hvis jeg ikke er ordentlig svett har det ikke vært en skikkelig treningsøkt! I mange år har jeg som mange andre hatt en forstyrret selvbilde! Prøvd utallige muligheter for å gå ned i vekt, blir aldri fornøyd og er generelt redd for å legge på meg! Nå har jeg virkelig fått øynene opp for styrketrening og kjører sett på 15x3 på alle øvelsene! På Noen øvelser har jeg blitt sterkere og jeg ser tydelig forskjell på kroppen min, tynnere og mer markerte armer etc. Men jeg skulle ønske å øke mer i muskelmasse! Er i grunn fascinert over alle disse fitness jentene! Har ikke et mål om å bli som dem, men å få mer muskler og rett og slett bli ennå sterkere! Hva bør jeg gjøre? Mistenker bl.a at jeg spiser for lite??? Og bør jeg løfte tyngre og færre rep? Jeg er ca 169 høy og 65-67 kg! Du spiser nok for lite(hvis jeg forstår deg rett med de 3 måltidene)! Må nesten skrive ned mengder også! Ingen her kan vite om du spiser 10kg kjøtt til middagen eller 50g kjøtt f.eks:) Logg her: Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold eller en annen side;) Så er du i gang! Finn deg gjerne et skikkelig treningsprogram med baseøvelser! Du kan også med stor fordel varier intensitet/volum på treningen din! Istedenfor å kjøre 15x3 kan du kjøpe 5x5 i 1mnd f.eks for å så legge om til 6-8reps og så opp til 10-12 igjen og muligens opp til 15 etter dette!! Kjør baseøvelser TUNGT og spis,hvil og tren! Så får du nok muskelmasse etterhvert! Men det VIL ta tid! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15416-forvirret/#findComment-590302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marly Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Et ord: protein. Vår alles bestevenn på diett og ift muskelvekst, spesielt om du skal ligge litt i underskudd for å gå ned i fettprosent. Regner du på det per dags dato? Og husk; som du sier: du blir tynnere og mer markert; da gjør du noe riktig(såfremt målet ikke er å legge på seg), så ikke bli for utålmodig! . Anbefaler noen googlesøk på jenter som Kristine Weber, Heidi Vonka Koi og Silje Mariela, og få et inntrykkk av hvordan disse råe damene prioriterer næringsemnene sine. Hvis du først begynte med styrketrening i høst har du sannsynligvis et stort potensial om du mekker kostholdet bra, da det ikke virker som det står på intensitet ellers. Stå på! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15416-forvirret/#findComment-590852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idakatrine Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Takk for gode svar! Mengder jeg spiser ser omtrent slik ut: frokost: en fett-og sukkerfri yoghurt med litt blåbær og bringebær med 4 spiseskjeer hjemmelagde musli som består av mandler, hasselnøtter, solsikkefrø, linfrø, rosiner og kokos. Lunsj 1-2 hjemmelagde knekkebrød med mager ost og kyllingpålegg pluss salatblader paprika og agurk, en banan på vei hjem fra jobb og eksempel på middag: ett kyllinglår med en porsjon salat til! Også som regel en frukt på kvelden..:-/ vet vel egentlig at dette er alt for lite..... Men etter flere timer på nett i går hvor jeg leste mye om styrke trening så har jeg trent tung styrke i dag på hele kroppen, for det meste basisøvelser og kardio i form av spinningsykkel etterpå, med god frokost i magen først og en porsjon med havregryn med rosiner, kanel og banan med melk etterpå, så det er vel en forbedring?? jeg regner ikke på noe i kosten min i form av kcal, proteiner etc. setter veldig stor pris på gode svar fra dere! Takk:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15416-forvirret/#findComment-591398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Takk for gode svar! Mengder jeg spiser ser omtrent slik ut: frokost: en fett-og sukkerfri yoghurt med litt blåbær og bringebær med 4 spiseskjeer hjemmelagde musli som består av mandler, hasselnøtter, solsikkefrø, linfrø, rosiner og kokos. Lunsj 1-2 hjemmelagde knekkebrød med mager ost og kyllingpålegg pluss salatblader paprika og agurk, en banan på vei hjem fra jobb og eksempel på middag: ett kyllinglår med en porsjon salat til! Også som regel en frukt på kvelden..:-/ vet vel egentlig at dette er alt for lite..... Men etter flere timer på nett i går hvor jeg leste mye om styrke trening så har jeg trent tung styrke i dag på hele kroppen, for det meste basisøvelser og kardio i form av spinningsykkel etterpå, med god frokost i magen først og en porsjon med havregryn med rosiner, kanel og banan med melk etterpå, så det er vel en forbedring?? jeg regner ikke på noe i kosten min i form av kcal, proteiner etc. setter veldig stor pris på gode svar fra dere! Takk:) Ja det så veldig lite ut. Men jeg vil anbefale å begynne å logge på f.eks Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold ! Ihvertfall i en uke hvor du spiser det vanlige.. Sånn at du faktisk vet hvor mye du får i deg! Men det så veldig lite ut ja! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15416-forvirret/#findComment-591403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marly Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Anbefaler deg å sette deg ned med en notatblokk og tenke over og definere hva som er hovedmålene dine: vil du bli en mindre utgave av den du er idag, vil du bygge muskler, vil du ha bedre utholdenhet? Hvis du virkelig brenner for å hovedsakelig øke i muskelmasse trenger du å være flink med tilstrekkelig næring for muskelvekst, og selv om du ikke definerer mengder for lunsj og middag mistenker jeg at du muligens underspiser litt proteiner? Men dette vet du kun selv, men skriv ned en "vanlig dag" og regn litt på det, noen ganger får man en aha-opplevelse! De fleste av oss jenter får ikke så mye gratis innen muskelvekst, men de tinga vi kan styre er verdt å vektlegge! Mange vil nok ha mange mål: både bli tynnere, strammere, sterkere etc; da kan det være greit å se på hva proffene i korte trekk gjør; tung trening og nok med mat først for å bygge opp musklatur best mulig, deretter kutte kalorier og innføre cardio for å få ned fettprosenten. Det er ørten veier til Rom altså, og det lar seg gjøre å både gå ned og bygge muskler samtidig- men om du ligger for lavt på matinntak og proteiner er det stor fare for at kroppen ikke kommer te å samarbeide nevneverdig. Men etter flere timer på nett i går hvor jeg leste mye om styrke trening så har jeg trent tung styrke i dag på hele kroppen, for det meste basisøvelser og kardio i form av spinningsykkel etterpå, med god frokost i magen først og en porsjon med havregryn med rosiner, kanel og banan med melk etterpå, så det er vel en forbedring?? Jeg liker utviklinga! En del trenere jeg har vært borti er rimelig anti med cardio etter hard styrkeøft om muskelvekst er målet, men her er det mange meninger. Etter-treningsmaten hørtes digg ut, regner med du fikk i deg protein-middag etterpå...? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15416-forvirret/#findComment-591471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idakatrine Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Ja jeg hadde den økten på morgenen i dag! Så ja middag i dag er kylling med salat! mer enn tidligere også skal spise en fett og sukkerfri skyr nå faktisk! Her er det vel en del proteiner? jeg er jo helt ny på denne siden, men for et fantastisk verktøy:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15416-forvirret/#findComment-591476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.