Gå til innhold

Mindre skadelige varianter av situps?


Indigo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde det gikk litt på at magen er ment til å stabilisere overkroppen (unngå å "falle sammen" i øvelser som militærpress, knebøy, markløft og planken), ikke bøyes (da får du enten veldig ugunstige vektstang ved strak rygg, eller en krumning av ryggen for å unngå ugunstig vektstang). Sålenge man har en øvelse så fordrer at man må redusere avstanden mellom over- og underkropp ved å bøye som i situps så tror jeg det er en mindre god øvelse. Ser ikke noen grunn til at situpsen blir bedre av å være utført i andre vinkler enn vanlig.

Mulig jeg tar feil. Får se om andre retter på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil i utgangspunktet forhindre ekstensjon, fleksjon og rotasjon. Derfor er alle øvelser som stabiliserer (spesielt når man øker kravet til koordinasjon og stabilitet) gode øvelser for kjernemuskulaturen.

Rollouts, planke, woodchoppers, pallof press, osv. Og som Roger sier så finnes det mye kreative varianter i TRX som tar veldig godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...