Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har trent i ca 1 mnd, bortsett fra 1-2 uker hvor jeg har hatt influensa og vært hjemme med sykt barn. Til nå har jeg trent med eneste mål å komme inn i rytmen og tilrettelegge et bra kosthold. Jeg har trent hver ukedag, og delt opp ca slik:

Armer, bryst, skuldre, nakke.

Rygg og mage.

Bein og rumpe.

Det har vel fungert greit nok, men tenker jeg må sette opp en ordentlig treningsplan. Jeg ønsker å fortsette med treningen hver ukedag med fri lørdag og søndag. Kan hende det er fordi kroppen ikke er vandt med treningen, men når jeg trener armer, bryst, skuldre og nakke samme dag mister jeg styrken til å utføre de siste øvelsene fordi jeg er helt tappet. Bør jeg fordele dette mer utover uken? Blir veldig glad hvis noen kan komme med tips eller forslag :)

Målet mitt er å øke muskelmassen, med hovedfokus på armer, skuldre, rygg, rumpe og lår. Sterk jente med sprettrumpe :)

Skulle gjerne forklart bedre, men å trykke på tab'en uten tastatur er ikke min sterke side. Håper uansett noen har noe å tilføye som kan hjelpe en uerfaren jente..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15363-hvordan-dele-opp-treningen-montro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er det nok å trene en muskelgruppe 1 gang i uken? Feks denne sprettrumpen, tenker at den bør få ordentlig juling, men det avhenger kanskje av hva og hvordan jeg trener den ene dagen?

Jo oftere, jo bedre. (Med noen forbehold.)

Annonse

Jeg har mye å lese meg opp på mtp hvilke øvelser jeg skal ta, siden jeg nå bare kaster meg over alt og trener overdrevent mange for hver muskelgruppe. Vet dette er feil, men jeg vet ikke hvilke jeg skal holde meg til og hvilke som blir overflødige. Et fullkroppsprogram ville tatt en liten evighet hver gang.. tror jeg skal raide ordentlig gjennom artiklene jeg har lagret herfra og bli litt klokere før jeg stiller mer spm :)

Takk folkens!

Selv kjører jeg fullkroppsprogram man-tir-ons-tor-fre. Dvs. 5 dager på rad. Funker som bare juling, men er nok for litt mer viderekommende. Med det som utgangspunkt kan jeg varmt anbefale fullkroppsprogrammer, som f.eks 5x5 man-ons-fre eller lignende. Lykke til! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...