Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei.

Begynte å trene styrke og crossfit i August i år.. Begynte rolig med litt styrke og et par crossfit økter i uken. Forandret kostholdet, men talte ikke kalorier og regnet heller ikke på fett el protein inntak. Gikk på 8 uker ned 8 kilo..

MEN, nå i 8 uker har jeg trent 6-9 ggr i uken, hard styrke (base øvelser med høy vekt og lave reps) 3 ganger i uken og 4-5 crossfit økter i uken, og har itillegg hatt rask gange 1t for dagen.

Jeg er 24 år, jente og er 154 cm høy. Veide 69kg og veier nå 61..

Jeg har lagt på alt fra 1300-1700 kalorier for dagen og har veid all maten jeg har fått i meg.

Har skeiet ut et par dager over disse 8 ukene med to eller tre dager på byen og kanskje en liten cola boks og sjokolade en gang i blandt i helgene. Men INGENTING iforhold til hva jeg gjorde FØR jeg begynte å trene.

Greien er.. Vekten står HELT stille. Og dette er ekstremt demotiverende. Trener jeg for mye? Trener jeg for lite? Spiser jeg for mye? Spiser jeg for LITE? Spiser jeg feil? Kan en og annen dag med litt søtsaker og brus ødelegge alt jeg gjør? Jeg har vanskelig for å fatte at nå som jeg er i 400% mer aktivitet enn hva jeg var for 4 mnd siden, så skjer det ingenting. De første 3 ukene uten framgang tenkte jeg at kanskje kroppen tok seg en pause, og synes dette var ok. Men etter 8uker, og max 0,5 kg ned.. Blerh.

Jeg måler meg itillegg.. Og det eneste stedet det er forandring på disse 8 ukene, er -2cm rundt livet og -3cm rundt stussen..

Håper noen kan gi meg et spark i ræva i riktig retning..

Fortsetter under...

Du trener EKSTREMT mye på så lite energi da? Kroppen din har sikkert fått litt sjokk, masse stresshormoner gjør jobben vanskeligere for deg og det hjelper ikke at du bekymrer deg over vekt og fremgang oppå det hele...

Hei Nyxx. I starten vil kroppen forandre seg rimleig mye hvor den optimaliserer ved å bli kvitt fett og bygge muskler. Dermed vil du få en tosidig effekt hvor 1 du går ned i fett og fett og dermed blir tynnere. 2 du går opp i muskelmasse.

Bra at du måler i tillegg for det du opplever er rett å slett at kroppen bygger muskler. 1 kg muskler tar vanvittig liten plass i forhold til 1 kg fett. Dermed vil du ikke oppnå vesentlig vektreduksjon og midje og stuss går ned i størrelse som resultat av at du har fobrent fett og bygget muskler.

Høres ut som om du har god fremgang for meg! Ta en titt i speilet og se om du ikke ser en god fremgang? :) Stå på!

Å trene mer, betyr nødvendigvis ikke at det er bedre for vektnedgang!

Kutt litt på treningsmengden eller spis mer mat.

Jeg har vurdert begge delene. Det er jo tydelig at noe må gjøres for å se framgang. Når jeg ser tilbake på første gangen jeg gikk ned i vekt. Så spiste jeg sunt, trente lett styrke 3 ggr i uken og gikk tur med hunden to ganger for dagen.

Og gikk da ned 8 kg på to mnd. Jeg ble tynn men, ikke sterk. Og der har fokuset flyttet seg for min del. Jeg vil være fit, og sterk.. Sunn kan man si :)

Jeg blir bare veldig skuffet over at jeg har gitt mitt alt og virkelig kjørt på, så er det ingen resultater og se på fettprosenten..

Får prøve å spise mer, men må innrømme at jeg er livredd for at jeg skal ligge på meg igjen..

Jeg kan vel fiske og fiske så mye jeg bare kan her inne. Er vel egentlig ute etter at noen skal si : Dette gjør du feil. Dette må du gjøre! :whistle:

Kanskje jeg skulle fått fingen ut og ansatt meg en uhyre god PT?

Hei Nyxx. I starten vil kroppen forandre seg rimleig mye hvor den optimaliserer ved å bli kvitt fett og bygge muskler. Dermed vil du få en tosidig effekt hvor 1 du går ned i fett og fett og dermed blir tynnere. 2 du går opp i muskelmasse.

Bra at du måler i tillegg for det du opplever er rett å slett at kroppen bygger muskler. 1 kg muskler tar vanvittig liten plass i forhold til 1 kg fett. Dermed vil du ikke oppnå vesentlig vektreduksjon og midje og stuss går ned i størrelse som resultat av at du har fobrent fett og bygget muskler.

Høres ut som om du har god fremgang for meg! Ta en titt i speilet og se om du ikke ser en god fremgang? :) Stå på!

Du trener EKSTREMT mye på så lite energi da? Kroppen din har sikkert fått litt sjokk, masse stresshormoner gjør jobben vanskeligere for deg og det hjelper ikke at du bekymrer deg over vekt og fremgang oppå det hele...

Jeg ser at det kan virke som at jeg har panikk :confused: Det er mer et irritasjonsmoment enn et stressmoment. Jeg har framgang, og jeg ser framgang. Men ikke så mye som jeg skulle ønske :rolleyes:

Annonse

Jeg kan vel fiske og fiske så mye jeg bare kan her inne. Er vel egentlig ute etter at noen skal si : Dette gjør du feil. Dette må du gjøre! :whistle:

Spis mer, tren mindre.

Mer mat = mer muskelmasse = fit og sterk. Prøv å slapp av litt!

Jeg ser at det kan virke som at jeg har panikk :confused: Det er mer et irritasjonsmoment enn et stressmoment. Jeg har framgang, og jeg ser framgang. Men ikke så mye som jeg skulle ønske :rolleyes:

Stressmoment/irritasjonsmoment.. Det er ikke så lett å vite hvordan kroppen reagerer på det, uansett hvor mye vi prøver å bagatellisere det. Man kan ikke "kjenne" at kroppen produserer stresshormoner som gjerne bremser/stopper vektnedgangen. Men det er jo tydelig at dette plager deg når du må lage en tråd her og ikke bare fortsette å trene og spise uten å tenke noe på hvordan du ser ut. Det er en jenteting det der, og jeg er skyld i det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...