Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trnger litt hjelp til å lage meg et styrkeprorgram. Har en del erfaring med styrketrening og trening generelt, og kunne tenke meg en tosplitt ettersom jeg trener flere dager på rad. Lurer litt på hvordan jeg skal dele inn kroppen, og hvor mange øvelser, serier og hvilke muskelgrupper jeg skal kjøre hvilke dager.

Disse er øvelsene kjenner jeg godt, liker, og har erfaring med: er det noe jeg har glemt som er essensielt? trenger også innspo til mageøvelser. og som sagt hvilke av disse, hvilke dager..

Knebøy/beinpress

Utfall

Bulgarsk utfall

Lårcurl

Leg extension

Strakmark

Markløft

Rygghev

Nedtrekk

Hantelroing

Sittende roing (får ganske dårlig kontakt her, liker enarms hantelroing best)

Benkpress

Evt flies i maskin

Pushups (litt hat men)

Militærpress

Skulderpress

Sidehev

Fronthev

Bicepscurl med stang

Triceps pushdown

Evt dips på benk

Planke

Sideplanke

Beinhev

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15192-hjelp-til-styrkeprogram-tosplitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

greit å greit. er mye å skulle kjøre rygg, bryst, skuldre, bicep og tricep på en økt samt eventuelt mage. Du kan kjøre bein så forside overkropp, så bein med fikus hofte mage, så bakside relatert overkropp. Eller lag deg en tre splitt og tenkt deg at uken bare har fem dager.

En siste ting: er det lurt å kjøre alle øvelsene for en muskelgruppe ferdig før man går i gang med neste, eller er det greit med annahver:

enten: benk, flies, pushups, markløft, nedtrekk, roing osv

eller: benk, nedtrekk, pushups, roing pushups ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...