Gå til innhold

fra 100 - til 0 på et øyeblikk


sprettin

Anbefalte innlegg

jeg var på jobb på mandag da jeg fikk en skade i skulder og rygg, hadde betennelse fra før så dette som skjedde gjorde nok ikke saken bedre, en pasient fikk epeleptisk anfall på venterommet vårt og ble veldig dårlig, da hun etter en stund kom til hektene igjen skulle hun legge seg på båren til ambulanse folkene. De hadde heist opp båren på alle tre hakkene i forkant og jeg og kolegaen min skulle bare stå der og støtt båren når de heiste den opp i bakkant, men da bikke hele greia mot oss og knekker sammen og jeg blir med i rykket:( aaauuuuu , så da sitter jeg her med skikkelig vond arm og rygg :( Har jo trent styrke en stund og lurer på hva som er lurt og gjøre nå og hvilke øvelser som er bra når man skal trene seg opp igjen, betennelsen som jeg allerede hadde kom fordi jeg har trent for tungt for raskt ! Også er jeg redd jeg kommer til å miste alle musklene som jeg har bygget opp når jeg må ta det rolig ? Tips og råd tas i mot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått en skikkelig vurdering på hvor omfattende skaden er og fått en behandlingsplan på dette? Slikt fikses som regel mye fortere om man får rett behandling med en gang. Å bare hvile til du er bra igjen er sjeldent den beste behandlingen.
tja , fikk lettere forvirret da legen mente at dette var ingenting å bry seg noe om går over av seg selv , mens manuellterapauten ,ente at betennelses dempende, og ro en ukes tid ville gjøre mye, kunne gå litt turer. Men har ikke hatt så vondt i skuldrene noen gang ogneover i albuen :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å dra til flere behandlere for å få vurderinger. Det sagt er det heller ikke så veldig stas å blande masse behandlere inn i samme sak. Du kan prøve det manuellterapeuten sa til deg for å se om det blir bedre. Hvis ikke kan du a) si ifra til h*n at det ikke blir bedre, eller eventuelt finne en annen behandler.

Du kommer ikke til å miste det du har jobbet for. Den mentaliteten ødelegger veldig! Det er ikke noe poeng i å haste seg igjennom en skade, da ender du fort opp skadet mye lenger enn nødvendig og ironisk nok vil du tape mer enn hvis du bare tok det mer med ro fra starten av. Min erfaring, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok merke stor forskjell om du starter med mye egenmassasje på kroppen din. Du får løst opp stramme muskler/bindevev og økt blodgjennomstrømningen til vevene slik at innhentingen kan gå raskere.

Prøv denne i noen dager å så se hvordan du føler deg. (start pent når du er tilbake i gamet da:))

Den ultimate guiden i egenmassasje - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil nok merke stor forskjell om du starter med mye egenmassasje på kroppen din. Du får løst opp stramme muskler/bindevev og økt blodgjennomstrømningen til vevene slik at innhentingen kan gå raskere.

Prøv denne i noen dager å så se hvordan du føler deg. (start pent når du er tilbake i gamet da:))

Den ultimate guiden i egenmassasje - Fitnessbloggen

takk ja det var lurt, skal begynne pent, sååå kjedelig og ikke få trent noe særlig på overkroppen , er livredd for varig skade, men satser på at det sklir over :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk ja det var lurt, skal begynne pent, sååå kjedelig og ikke få trent noe særlig på overkroppen , er livredd for varig skade, men satser på at det sklir over :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i hva du skriver, men jo fortere du aksepterer skaden som den er akkurat nå, jo fortere vil den gå over. Igjen, min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...