Gå til innhold

Lei av smerter ved markløft! Hvorfor?


Eivind Eliasson

Anbefalte innlegg

Ja, long time! Godt det da hvertfall. Du får prøve det fremover da. Ser jo ut som mer enn 60 kg i klippet. ;)

Gammelt klipp da, var rundt den tiden ryggen begynte å krangle litt ;)

Zeph: Har smerter mellom ryggtaggene L4-5, skjønner jo at det har med slitasjen å gjøre, men trenger tips på hvordan jeg kan få til mark med minst mulig problemer og har fått flere gode tips allerede.

Jon\wingeer: Har hypermobilitetssyndrom, dvs solid overstrekk i en rekke ledd, fikk tidligere vondt på utretting, men stopper opp litt før nå, ellers godt observert :)

Baliba: Litt begrensa mulighet til det når jeg trener på kommersielt treningssenter ;) Men kan få ei vurdering neste gang jeg er innom styrkeløftklubben. Alt for lenge siden jeg var der nå...

Ole-Mats: Er hypermobil L3-4 ifølge et par kolleger og studiekompiser. Skivedegen ja, skivehøyda er vell det halve av alle de andre i lumbal. Var hos kiro og han hadde ikke så mye annet å si om det enn at det var skivedegen (var der kun for å få røntgen). Eneste med sumo var dette med snapping hip da, men av 2 onder er vell definitivt snapping hip å foretrekke, hehe.

Robert: Har litt lange lår, sumo passer nok meg best. Smerten kommer hovedsaklig halvveis opp i løftet, og negativen er spesielt vond hele veien. Har ofte mer vondt når jeg starter fra knehøyde\rack, tydeligvis noe midt i løftet som ikke stemmer. I sumomark er jeg temmelig like ift ryggvinkel som i bøy, men kan jo ha noe med at jeg får belastninga fra framsida. Ift vekter så kommer smertene først når jeg kommer opp i 140-150 kg, ifølge de som har observert meg er teknikken temmelig lik hele veien opp til rundt 170-180 hvor den begynner å bli noe dårligere. Smertene kommer som regel fra første rep og blir ikke særlig værre utover i settene, men ikke reppa på flere mnd på tunge vekter nå.

Takk for mange tips. Jeg skal definitivt parkere vanlig stand og gå for sumo\halvsumo framover når jeg løfter tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...